Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterhus i Thailand - god ide ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har af og til været tråde om at bo og arbejde mv. i Thailand, der er som regel god interesse for disse tråde.

Mit spørgsmål/ide er derfor, kunne der være et behov for et iværksætterhus i Thailand for danske start ups mv., hvor man drager fordel af de lave omkostninger i landet, til at kunne have meget billig husleje, kost osv..

Et niveau på omkring 2-3000 kr om måneden for lokale hvor man kan bo, arbejde og få måltider, en slags mindre kontorfællesskab med egne lokaler.

Er ideen god eller er det bare mig der har solstik.

De bedste hilsener

Finn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 102
Fra  Simplex Design ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,
Fin ide. Men ja spørgsmålet er om det ikke er lidt for snæver en målgruppe. Altså om efterspørgslen er stor nok. Påregner man at starte virksomhed i DK, vil det nok umiddelbart være mere hensigtsmæssigt at befinde sig her i landet. Men det kommer naturligvis an på hvilken type start-up der er tale om. Hvis det er ren online forretning, så kunne det godt være interessant. Der findes dog allerede et ret stort antal coworking spaces i Thailand, bl.a. i Chiang Mai. 

www.simplexdesign.dk - webbureau i Vestjylland med fokus på online marketing - WordPress hjemmesider - SEO tekster - Optimering

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for kommentar.

Ja det skulle primært være personer/virksomheder som er online baseret og/eller ide/projekt mennesker som har brug for en periode til at koncentrere sig om en ide og/eller ?.

Der skal være mulighed for netværkopbygning også i forhold til andre coworks. Efter en periode i iværksætterhuset, skal man sikkert videre, men man skulle gerne have fået noget med videre i bagagen bl.a. i form af nationalt og internationalt netværk, som man kan have løbende fordel af for fremtiden.

Jeg ser det lidt ambitiøst, som en mulighed for udvikling på mange plan.

Jeg er meget nysgerrig efter at se om der er et behov.

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Finn,

Ideen er god - men ret sikkert ulovlig i henhold til thai lov.

Du må ikke drive virksomhed i Thailand uden at have firma, som er registreret korrekt og med tilhørende arbejdsvisum til dig selv.

Thailand ser ikke særligt mildt på at udlændinge driver virksomhed via internet, da de frygter at det spreder sig til deres egne borgere og dermed vil en lang række love blive omgået.

Du må gerne drive forretning i Thailand og det er særdeles velkomment, men de er ikke glade for internetvirksomheder, gamblere etc, som ikke har en fysisk adresse at forholde sig til. Og du skal selvfølgelig være registreret efter alle love og regler, ellers falder hammeren.

Så pas på - hvis du baserer din plan på udlændinge, så kunne du ende i fængsel - og thai fængsler er bestemt ikke for danske tøsedrenge.

mvh Flemming

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Vi går selvfølgeligt ikke ud med noget som er helt ude i hampen.

Vi er i forvejen dybt forankret i Thailand. Jeg har godt kendskab til visa reglerne, arbejds og opholdstilladelser etableringsregler mv..  Det jeg ikke ved, ved min pukkelryggede thai familie :-) eller forskellige thai myndigheder/ kontakter.

Ud over lovgivningen generelt kører thai myndighederne for tiden en kampagne under sloganet "bad guys out, good guys in", som generelt går på at rydde op i de "suspekte" udlændinge, som de ikke er vilde med. Udlændinge som har orden i deres ting og lever op til lovgivningen er generelt meget velkomne i Thailand. Kriminelle typer er ikke velkomne mere i Thailand. 

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn,

Ok, jeg troede blot at du befandt dig i Italien - ikke Thailand. Så havde jeg nok bare blandet mig udenom, da du jo kender rutinen.

Så din tanke er at lave en slags iværksætterkursus-center, som man booker sig ind på (som på hotel) og så mødes man der og arbejder/mingler i en periode? For så er der jo intet problem i det.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)