Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import fra Kina.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.


Jeg går rundt med tanken, om at jeg vil starte en ny virksomhed som helt grundlæggende, blot handler om at videresælge billige telefon-gadgets fra Kina. Jeg er udmærket klar over, at der er rigtigt mange der forgæves har forsøgt sig med dette. Men jeg tror på, at jeg kan gøre det bedre. Derfor, vil jeg gerne forhøre mig, om nogle af jer noglesinde f.eks. har købt varer af en leverandører på f.eks. Ebay eller Alibaba? Og er det nok, at der kun står virksomhedsnavn og adresse som "contact address" - eller skal CVR nr. også fremgå? Og et sidste spørgsmål, så vil jeg gerne vide, om der kan være komplikationer i form, af at importere f.eks. 10 kasser varer fra samme leverandør i Kina - men på 10 forskellige ordrer på en værdi under 1150, så de formentlig ikke kommer igennem tolden samtidigt. Vil dette være at snyde told & skat eller er det fuldt ud lovligt? Altså så man undgår at betale told, da hver enkelt kasse har en værdi på under 1150, og det isoleret set, er forskelligt importgods, bare til samme adresse?

Tusinde tak på forhånd.

Håber at nogle eksperter kan hjælpe mig med mit problem.

Hilsen

Frederik S. Hansen.
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Aug 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med

Tilmeldt 15. Jun 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
f
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved erhvervsmæssig import skal du være importørregistreret for at kunne importere. mig bekendt vil der blive opkrævet told uanset pakkes værdi.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Told er jo nok ikke den største udgik i dette regnestykke.
Du kan jo slå dine varer op og se hvad du egentlig skal betale i told. (det er mellem 0-15%, hvis jeg husker rigtigt)
http://www.toldpriser.dk/toldsatser 
Her er måske lidt inspiration.

Husk, at hvis du ikke er momsregistreret, så skal du betale 25% oveni i varens pris i moms. Er du momsregistreret, har du lov til at få fradrag for momsen (hvilket i realiteten betyder at dit momsregnskab "går i nul")

SKAT har mig bekendt en bagatelgrænse for told, der hedder 50 kr. 
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2232937 

"Hvis det beløb, der skal betales i henhold til importspecifikationen er 50 kr. eller derunder, opkræves beløbet ikke."

Du kan jo evt. ringe til SKAT.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)