Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerombudsmand vil lukke skribentforretning... er det ok?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I nyhederne i dag kan man læse, at Forbrugerombudsmanden vil forbyde virksomheden fixminopgave, som leverer skriftlige opgaver til skoleelever:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/slut-med-koebe-12-tallet-firma-bag-salg-af-eksamensopgaver-forbydes

Ifølge faktaboksen ser det ud til, at hun har loven på sin side, men for mig at se løser man ikke problemet med et forbud.

Det har jeg skrevet lidt om på min blog og på LinkedInhttps://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6404977214084964352/

Hvad mener du?
Er det ok at tjene på eksamenssnyd?

Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans.

Fixminopgave.dk er jo ikke nødvendigvis eksamenssnyd - det kan også "bare" være snyd til alm. opgaver og afleveringer. 

Problemet er jo flere ting, som jer ser det: Gymnasieelever (læs: jeg hører stadig herunder), der tager den letteste vej, og en uddannelsessystem, der ikke hænger sammen; hvorfor skal jeg have topkarakter i fysik, hvis jeg gerne vil studere jura?

Men sætter vi det op sort på hvidt: Nej, så mener jeg ikke, det er ok at tjene penge på eksamenssnyd. Dog tillader jeg mig at være så fræk, at manden har en pointe i sit oprør: Der er virkelig ting, der kan forbedres i uddannelsessystemet - og man ændrer det ikke ved ikke at stikke næsen frem. 

Jeg kender mange, som jævnligt køber software til engelsk grammatik og køber sig til korrekturlæsning fra folk som dig, Hans - og det mener jeg ikke er et problem. Ydermere får mange jo hjælp af far, mor, større søskende; er det så også snyd? 

Og jeg kan derved erklære mig helt enig i dit afsluttende citat (beklager for duplicate content ;)):

Så problemet omkring studerendes opgavekøb ligger altså i selve den præmis, som gør opgavekøb muligt. Det ligger nemlig i, at vi har valgt at basere adgange på vores uddannelsessystem på karakterer i stedet for evner sammenholdt med, at vi har valgt eksamensformer, som ikke afspejler faglige evner, men evnen til at leve op til bestemte formater i formidlingen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er moralsk og uetisk forkert. Taberen er den elev, som køber en opgave, og vil bruge det fremover!

En uddannelse dækker en række fag bredt, fordi det skal give et basalt grundkendskab til mange forskellige ting. At snyde med viden og know how, kommer som regel blot retur som en boomerang til en selv.

Og det kan godt være, at man ikke skal bruge fysisk, hvis man vil læse jura, men så skader en basal viden alligevel ikke noget om emnet, man kunne som advokat jo ende med at sidde med patenter eller andet i den dur, og så er det satme dumt at have snydt i skolen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion-Seller

Det er for mig helt klart, at dit moralske kompas er stærkt ude af fashion.

På nettets mørkere sider er der en hoben mennesker, der begår ulovligheder

og hjælper andre til det samme  - men helt sikkert ikke ud fra forestillinger

om at  de er på social hjælpemission og kun udøver deres virksomhed til

gavn for menneskeheden og fx eksaminander!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Fashion-Seller

Det er for mig helt klart, at dit moralske kompas er stærkt ude af fashion.

På nettets mørkere sider er der en hoben mennesker, der begår ulovligheder

og hjælper andre til det samme  - men helt sikkert ikke ud fra forestillinger

om at  de er på social hjælpemission og kun udøver deres virksomhed til

gavn for menneskeheden og fx eksaminander!

Moralsk ude af “fashion”??

Uanset hvem du køber en kopieret opgave af og hvad sælgerens motiv for at sælge en kopieret opgave er, så er den største taber (som fashion-seller også skriver) køberen af den kopierede opgave - tænk at starte hele sin erhvervsaktive karriere på en løgn! Og har man taget et “shortcut“ så er det næste også det tættere på.

 

Og hvad er egentlig din holdning Jacob? Siger du det ok at snyde med sin skoleopgave bare man køber det 

af en sælger som gør det ideologiske grunde?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Flid, fedt og snyd

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Fashion-Seller

Det er for mig helt klart, at dit moralske kompas er stærkt ude af fashion.

På nettets mørkere sider er der en hoben mennesker, der begår ulovligheder

og hjælper andre til det samme  - men helt sikkert ikke ud fra forestillinger

om at  de er på social hjælpemission og kun udøver deres virksomhed til

gavn for menneskeheden og fx eksaminander!

Nu arbejder jeg ikke specielt meget med fashion mere, så jeg forstår ikke helt referencen. Om man er i fashion branchen, jura branchen (som både du og jeg også er i), eller om man sælger biler, er vel irrelevant i forhold til, om man snyder med en opgave?

Taberen er den person, som ikke vælger at fordybe sig i viden, og det gælder alle faser af livet.

Hvis man kun lærte det, som man ville ende med at blive, f.eks revisor, advokat eller læge, så blev man nok en af de ringeste indenfor sit felt, fordi man ikke har livets mange andre aspekter med, og en masse basal viden om andre ting med i bagagen.

Og unge idag kan jo ikke uddanne sig til reality personer eller Youtube/Instagram kendisser, for hvorfor så gå i skole?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper_ni

Jeg siger det stik modsatte.

Det er umoralsk og nu ulovligt at tjene penge på at hjælpe

skoleelever med at snyde til eksamen!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Fashion-Seller

Det er for mig helt klart, at dit moralske kompas er stærkt ude af fashion.

Enten har du eller jeg misforstået Fashion-Seller. For mig at se mener I det samme.

Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)