Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat udlæg 50/50.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lavet et privat udlæg for første gang og har i den forbindelse et par spørgsmål:

Jeg har købt en router som jeg også kommer til at benytte privat. (Skøn 50/50)
Betyder det jeg kun skal overfører havldelen af routerens værdi fra firma kontoen til min privat konto? eller skal hele beløbet for udlægget altid overføres? Jeg forventer jeg godt må bruge mine brutto penge på firma kontoen og overfører samme beløb til privat kontoen så længe det stemmer præcis med udlægget og kan bevise det er firma relateret køb.

Jeg går også ud fra jeg skal overfører inkl moms til min private konto, og herefter kan momsen så modregnes i købs og salgsmoms.
Jeg driver et IVS selskab.
Tak!

Med venlig hilsen
Steffan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig starte med at sige at jeg IKKE med sikkerhed ved om en router ses på linje med en computer og internet for der er der faktisk ret til fuldt fradrag for omkostningen - som undtagelse fra alle andre aktiver hvor man kun må fradrage % i forhold til firma brug

Jeg ville TRO der var fuldt fradrag hvis du kan påvise den i væsentlighed er anskaffet for firmaet, men eller s så brug 50/50

MOMSEN skal altid deles, så du må dele den og f.eks. Kun trække halv moms fra

HVIS det er halvt begge dele så er det jo let så laver du et udgiftsbilag = den faktura du har for din router og skriver - “Halvt taget i firmaet” og så er der jo netop halvdelen af det samlede med moms så bliver det både halv udgift og halv moms - og det overfører du så fra firma til mellemregning udlæg privat og så lader du den anden del være hos dig selv

Hvis det er hele beløbet men kun halv moms - så tager du først hee beløbet uden moms og bogfører som linje 1 i regnskabsprogrammet som udgift mod mellemregning (eller bank hvor du overfører til dig selv går vel også med godt bilag) og så f.eks halvdelen af momsen på linje to direkte på konto for købsmoms - samme modkonto

Tilbage er nu den halve moms som du så har betalt selv da du lagde ud og derfor ikke får fra dit IVS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)