Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil være iværksætter, inden jeg dør med ønsket !- I 15 år, har den følelse irriteret mig dag og nat, bogstaveligt talt.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. May 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
I går fyldte jeg 35 år, og det er også i går, hvor jeg valgte at gøre op med mig selv, at hvis jeg skal gøre noget ved min drøm, så er det NU.

Jeg er en mand, som har i tidens løb haft mange forskellige små jobs, og problemet ved hvert eneste job har været, at jeg ikke følte mig godt/glad i dem.
Grunden til det er, at jeg altid har haft følgende kørende i hovedet ..

=> "JEG knokler for at realisere en andens drøm (arbejdsgiveren)!" - " Jeg vil være den, som giver andre job"

I 15 år, har den følelse irriteret mig dag og nat, bogstaveligt talt.

Der sidder sikkert nogle her og tænker, hvorfor har jeg så ikke gjort noget ud af det ?
Uheldigvis har mit sind været i lukket tilstand, hvor jeg ikke har turde tage Handlinger/ACTIONS!
Sagt med andre ord, at jeg var fanget i mine egne tanker !

Udover det, så har jeg haft depression og er en genert person.

MEN HELDIGVIS kom jeg til kende en person for 2 måneder siden. Han har ændret min MINDSET..Det betyder at jeg føler mig klar og næsten kommet ud af mine tanker og er klar til at HANDLE!


Jeg blev ledige for 1 uge siden og jeg ser det som tegn på starte noget for mig selv.



*** MIT problem er nu, hvilken virksomhed jeg skal starte ? ***

Jeg kan starte med fortælle, hvad jeg har arbejdet med før:

1 - Rengøring
2 - Buschauffør
3 - Handicapkørsel
4 - Netto
5 - C# programmør for mange år tilbage..(har ikke mere interesse for kodning)



Jeg har erfaring med rengøring og jeg kan lide bruge kroppen så det er mit valg.

Jeg kan forstå at det tager TID og kontakter at finde Ehvervsrengørings kunder. Problemet er også jeg ikke har styr på alt-slags-rengøring og prisgivning mv endnu


Det er vigtigt med vælge en Niche, derfor tænker jeg at gå efter Private kunder.

Private hus-kunder er lidt nemmere at finde, men problemet er man spilder tid ved at køre mellem kunderne og man skal have en masse kunder, som man så skal holde styr på.


JEG ved ikke hvordan man laver markedsanalyse, og hvordan man finder ud af om der er kunder nok og det kan give økonomisk gevinst på et tidspunkt.

MIT mål er at have et firma, hvor jeg har ansatte og hvor jeg kan tjene Store penge...Ja millioner :)
(Jeg er faktisk ikke en pengeglad person, men jeg vil bare vise overfor mig selv om omverden at jeg også kan tjene de penge !)


Hvordan er markedet indenfor dette område ?

Har nogen erfaring med private eller Erhvervsrengøring og kan give råd og tips?

Findes der nogle Success iværksætter historier i Danmark indenfor Privat rengøring ?

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Umiddelbart, hvis du vil tjene millioner, :) skal du finde på noget unikt, dvs. noget der gør din forretning unik i forhold til alle konkurrenterne.

Kig på konkurrenterne i branchen (f.ex. rengøring) og find ud af hvad de alle sammen ikke gør særligt godt og som du kan forbedre.

Hvis du bare er ligesom alle de andre så bliver det meget svært at skaffe kunder. Du skal gøre noget unikt/bedre.

Go vind!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Liveterkort:
Jeg har erfaring med rengøring og jeg kan lide bruge kroppen så det er mit valg.

Hvis du vil være arbejdsgiver og have en masse ansatte, så kommer du sandsynligvis ikke til at bruge din krop ret meget. Så er du chefen, der skal tage beslutning, holde møder, koordinere afdelinger, mellemledere, kontrakter osv.

De fleste selvstændige vil som en start gerne selv arbejde med det, der er deres firmas kerneydelse. Fordi de brænder for det, er gode til det og kan lide det. Nogle finder så den helt rigtige indgangsvinkel til at få deres virksomhed til at blomstre og vokse. Det er et godt mål at have, men jeg ville selv starte med at gøre det, JEG gerne vil gøre. Nyde, at jeg er min egen chef. Og DEREFTER prøve at påvirke processen, så firmaet kan vokse og blive en succes.

Det bekymrer mig, at du skriver, at du ikke har følt dig godt tilpas og glad i nogen af de jobs, du har haft. Den der med at du har realiseret chefens drøm i stedet for din egen, er en sandhed med så mange modifikationer, at jeg slet ikke orker at starte på det tema.

Godt, at du har arbejdet med dit mindset. Det tror jeg, du skal blive ved med et stykke tid endnu. Så vil den helt rigtige ide måske pludselig stå lysende klart for dig.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke lige så meget at tilføje. Vil bare sige at du skal gå efter det der gør dig glad. Ta' springet, prøv det af og gør alt hvad du kan for at få det op at stå. For som dit brugernavn siger så er livet for kort til at man går rundt og er ked af at man ikke fik det ud af livet som man havde håbet.

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke på vejen.

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Det er på tide du tog springet, ligesom med homoseksuelle tager også sin tid at tag springet.

Positivt.

Du mangler bare en der overdrager en kørende firma til dig, så er du chef på ingen tid.

Men desværre hænger sådan verden ikke sammen.

Du skal arbejde for det. Virkelig arbejde for det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Er ked af at sige der, men det virker ikke som om at klar til at blive selvstændig. Når har brugt 15 år men stadig men stadig ikke fundet ud af hvad du vil starte, så har du altså ikke det drive der skal til.  Du er ret genert hvilket virkeligt vil være en alvorlig hæmsko når du skal have kunde kontakt . Du har ikke nogen uddannelse eller leder erfaring. Du aner intet om tilbudsgivning, markedsanalyse ... osv. Alle de forhold taler imod det at blive selvstændig, et godt sted at starte vil nok være at få en eller anden form for uddannelse, så du er bedre rustet til at blive selvstændig senere i livet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Fedt at læse! det er cool at du ligesom alle vi andre tager springet, og ser hvad der sker. Kæmpe respekt! 

Det er en stor fordel for dig at du har haft 15 år som ansat - det har givet dig en masse erfaring som mange andre ikke har.

Mit eneste og bedste råd til dig er at starte en virksomhed med noget som virkelig interesserer dig i din hverdag. At bygge din virksomhede op omkring noget som begejstrer dig i forvejen, gør at du har lettere ved at holde motivationen oppe når de hårde tider kommer :) 

Håber at du får lavet noget fedt! 

God dag

Mvh

Mathias

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

MediaBeat:
Det er en stor fordel for dig at du har haft 15 år som ansat - det har givet dig en masse erfaring som mange andre ikke har.

At det ligefrem skulle give en masse brugbar erfaring at have været ansat i Netto eller været buschauffør er nok mere end tvivlsomt, når man ønsker at blive selvstændig.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Dec 17
Indlæg ialt: 34
Fra  LuBlu Media Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

At det ligefrem skulle give en masse brugbar erfaring at have været ansat i Netto eller været buschauffør er nok mere end tvivlsomt, når man ønsker at blive selvstændig.

Om man har fået brugbar erfaring ud af det er kun noget man selv kan svare på. Ethvert job giver erfaring. Spørgsmålet er vel mere om man finder måder at flette den erfaring ind i det selvstændige liv.

Freelance digital designer - tryk - web - illustration - billedbehandling

http://lublu.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

MediaBeat:
Det er en stor fordel for dig at du har haft 15 år som ansat - det har givet dig en masse erfaring som mange andre ikke har.

At det ligefrem skulle give en masse brugbar erfaring at have været ansat i Netto eller været buschauffør er nok mere end tvivlsomt, når man ønsker at blive selvstændig.

Det giver jeg dig altså ikke ret i. Man kan altid bruge noget af den erfaring man har haft som medarbejder. Det handler jo også om hvordan man håndteret visse situationer. Jeg er sikker på at man som Netto medarbejder eller buschauffør har haft med vanskelige og sure kunder at gøre, og skal kunne håndtere det på en ordentlig måde (det er bare ét eksempel ud af mange). Det er situationer som dette man også får med i bagagen som medarbejder i en virksomhed.

Det er 1000 x lettere at håndtere en fremtidig utilfreds kunde når man har prøvet det flere gange før da man havde et alm. job, end hvis man aldrig har haft med en utilfreds kunde at gøre med før. På den måde ved man også hvordan man giver en god service til en utilfreds kunde osv. osv. 

Du kan jo ikke basere om folk kan være iværksættere alt efter hvilke job de har haft, eller lang tid de har været ansat hos andre virksomheder. Det handler jo om de kvaliteter som man har fået med, og de erfaringer man har fået dannet sig. 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)