Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR spørgsmål, levering af en internet service

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lidt i tvivl vedr. GDPR.

Jeg leverer en internet service, fra et dansk firma. I den forbindelse indsamler jeg brugerens mailadresse (det eneste der er påkrævet) samt valgfri adresse/navn/tlf (hvis de vil have dette på deres faktura). Der er p.t. IKKE en checkbox på sitet der tillader nyhedsmails.

Brugeren får en konto, leveret på email. Hvis kontoen udløber, så lukkes for servicen men kontoen eksiterer stadig og bruger kan logge ind på website til enhver tid og forny (dvs. åbne igen).

Jeg sender engang imellem en nyhedsmail ud. Denne indeholder KUN info omkring servicen (f.eks. tilføjelser) eller kampagne tilbud (forny nu og spar x%) og evt. nyhedeslinks til avisartikler indenfor den industri. 

Jeg tænker umiddelbart at det er nødvendigt for mig at have dette info (mail adresse) og også den anden info (til faktura), så dette kræver ikke særskildt tilladelse. Det er også nødvendigt at informere dem via email når der er nyhder vedr. deres konto.

Men må jeg godt inkl. et kampagne tildbud (dvs. samme service som kunden har købt) i nyhedsmailen? Eller hvad hvis jeg udvikler en ny service eller produkt (dvs. indenfor samme firma), så en 'reklame' for denne?

Hvis jeg i hver nyhedsmail inkluderer info vedr. servicen, er jeg så dækket ind under 'nødvendighed'? Er det tilladt i sådan en 'nødvendig' email at inkludere et kampagne tilbud?

Det næste er så at disse mails sendes ud via mailchimp. Givet at ovenstående er tilladt, er jeg så dækket ind hvis jeg skriver i terms at dette er tilfældet?

På forhånd tak!

Mvh.

Max

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)