Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glædelig jul til børnene...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

For et stykke tid siden købte jeg domænet forbedring.dk med den hensigt at skabe forretning (ikke defineret), hvor hele afkastet ubeskåret skulle gå til forbedring af børns vilkår. Men - desværre har den idé ligget så længe i støbeskeen, at den efterhånden har fået bundfald...og trukket skind. Og "børns vilkår" er egentligt et ret bredt mål at sigte efter.

Men i december sidste år blev jeg igen ramt af de mange historier om "jule-løse børn" - altså børn i familier, hvor økonomien var så stram, at julen var sparet bort. Når jeg samtidig kiggede på mine egne børn og så, hvor meget de nød julen, så var det et eller andet sted ekstra slemt at forestille sig små børn i samme alder, som af den ene eller anden økonimiske grund bare ikke fik en god jul.

Så - med alle de mange kompetencer, der er samlet her på Amino, må det være muligt for os i fællesskab at lave noget forretning, som kan skabe lidt penge og en masse omtale, til gavn for de mange familier som helt sikkert igen i år må holde en ekstrem spare-jul. Vi kan så bruge forbedring.dk som cyber-base. Ganske vist siger adressen ikke meget om julen, men det kunne jo være en start.

Hvis vi får gang i hjernevindingerne nu, har vi en rimelig god chance for, ud fra devisen "mange bække små...", at lave et bæredygtigt projekt med udbytte allerede i år. Jeg byder ind med domænet og en flok natte-timer til tekst-arbejde, medie-påvirkning o.lign. Er der nogen, der er med på at lege julemænd for ungerne, så meld ind, og sæt samtidig navn på jeres evner?

Brainstormingen er vel åben i en måneds tid, så skyd løs.

MVH
Peter

Keep away from people who try to belittle your ambitions Mark Twain ---- Ny hjemmeside på vej. Så bliv ikke skræmt af det, der ligger der lige nu.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 08:27

Hej Peter.

Rigtig godt initiativ. Jeg vil meget gerne hjælpe til.

Min første indskydelse er at lægge en brochure eller lign. ved, når jeg leverer varer til mine kunder - det kunne da bidrage til opmærksomheden om projektet. Hvis vi skal lave nogle "events" eller lign. står min arbejdskraft til rådighed. Jeg lægger hovedet i blød - og skriver så snart de geniale ideer flyder :-)

Mvh. Mira

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Skrevet kl. 23:00

Hej Mira,

Tak for engagementet.Idéen med flyers i dine pakker er rigtig godt tænkt. Send endelig flere - så samler vi op et stykke tid endnu, inden vi begynder at strukturere det.

God arbejdslyst med forretningen.

De bedste hilsner
Peter

Keep away from people who try to belittle your ambitions Mark Twain ---- Ny hjemmeside på vej. Så bliv ikke skræmt af det, der ligger der lige nu.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:29

Hej Peter

Rigtig fedt projekt, men desværre et rigtig mainstream lortenavn.

Når vi snakker non-profit støtte hjemmesider virker navnet bedre
med et dot .info domænenavn.

Hvad med redjulen.info eller julehygge.info. Det er da noget
folk som er i økonomisk julenød kan relatere til. Smile

Skriv en mail hvis du skal have mere konstruktiv vejledning til et
super projekt. Det kan være jeg kan trække lidt på netværket.

Vh

Martin

Creainvest...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:35
Undlad venligst at oprette mere end en tråd om hvert emne.
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:36

- Det er en rigtig god ide´, du er fremme med. - Sidste år blev der på Motorcykel galleriet, lavet en fællestur til Fjordmark Julemærkehjem, i Kollund. Vi var ca. 3-400 mc`er afsted. Og alt overskud gik ubeskåret, til børnene og hjemmet, fra salget af pølser - øl - vand. - Forøvrigt var det ligeledes, en kæmpe oplevelse for børnene at, se alle de mcèr. - Så lad os håbe dit initativ, bliver taget godt imod - for det er godt tænkt :0)

- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Skrevet kl. 23:57

Tak, Helle. Det håber jeg også. Sidste år var der (så vidt, jeg lige husker) mere end 400 familier, som IKKE fik del i "jule-hjælps-pakkerne". Det er selvfølgelig hårdt for de familier hele året rundt, men især i julen fortjener alle børn altså bare at kunne slippe bekymringerne for en kort tid.

Jeg kan sagtens forestille mig de glade unger ved jeres MC-tur.Godt gået af jer. 

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Skrevet kl. 00:02

Sune Christesen:
Undlad venligst at oprette mere end en tråd om hvert emne.

Hej Sune, du må sg'i undskylde, hvis jeg har brudt en regel, jeg ikke kendte til, eller har stødt dig eller andre ved at sprede budskabet. Men skidt - de tæsk tager jeg gerne, hvis det kan få flere ressourcer til projektet.

Vær dog forvisset om, at jeg ikke havde gjort det på samme måde, hvis jeg var ude i kommercielt ærinde. Nu er "skaden sket", og jeg gør det aldrig igen. Det lover jeg.

MVH
Peter

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:53

Hej igen.

Fik lige en idé på vej ned til morgenmaden  :-)

Jeg har tænkt lidt over projektet, og synes det kunne være rart, hvis man på en eller anden måde kunne involvere børnene. Måler er så, at børnene ikke opfatter julehjælpen som en "almisse", men som noget de får, fordi de har fortjent det!

Min idé er på denne baggrund :

Mange virksomheder har en kunstforening, der med jævne mellemrum udskifter kunsten på væggene og kunstværkerne kan så købes af de ansatte.

Hvis man nu kunne få ungerne til at tegne en tegning, som vi puttede i en ramme - og således fik stablet en lille udstilling på benene - så kunne vi måske få kunstforeningen rundt omkring i landets virksomheder til at hænge ungernes "kunst" på væggen og få de ansatte til at spytte i kassen ved at købe et unikum til skrivebordet (eller til julegave... eller til pynt i spisestuen ).

Samtidig skaber vi kontakt til selve virksomheden, som måske kan overtales til at bidrage yderligere - især hvis vi kan overtale nogle gode sælgere her fra Amino til at til at gi' en hjælpende hånd/mund til en super "salgstale".

Jeg ved dog ikke om der er noget lovstridigt ved ideen (Det er jo bestemt ikke tænkt som børnearbejde! Eller hvordan skattefar ser på den slags salg ... ) - men det må være til at finde ud af.

Jeg lader de små grå arbejde videre - håber det er ok at "brainstorme" offentligt...

Go' weekend!

Mira

Fra Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Skrevet kl. 12:23

Hej Mira,

Det er bestemt OK at brainstorme i plenum. Det var faktisk dét, jeg i første omgang havde håbet på - nemlig at sætte tankerne i gang hos andre end mig selv. Så tak for stormen, jeg synes din seneste idé er rigtig god. Keep 'em coming.

Også en god weekend / arbejdslyst til dig, når du kommer dertil.

De bedste hilsner
Peter

PS: jeg har taget en del af de gode råd til mig, så jeg har registreret domænet gladeligjul.dk (og godt nok .dk - håber, det er OK). Håber, at I alle kan relatere til dette domæne som projektets net-hjem.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)