Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til at blive selvstændig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude. 

jeg har længe (alt for længe) gerne ville være selvstændig, og har nu besluttet at springe ud i det, jeg har i tankerne at blive selvstændig vognmand med en kassevogn op til 3500kg, men er i tvivl om hvordan jeg bedst kommer igang.

har haft kontakt med 3x34 som vil have en ansøgning som de selv har fået. 

men der er også andre om buddet derfor tænker jeg om der er andre ting jeg kan gøre for at komme igang?? 

Samtidig er jeg itvivl om jeg skal erhverve en helt ny bil eller brugt? samtidig om den skal leases eller ikke?? 

håber at i kunne have nogle gode ideer til at hjælpe mig lidt bedre igang.

De bedste hilsner 

Dres

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dres.

Det er en hård branche du der har valgt. Men det kan selvfølgelig lade sig at gøre.

De har i Folketinget behandlet et lovforslag omkring kørsel for fremmed regning (vognmandskørsel) i biler under 3.500 kg totalvægt, som de ville have lagt ind under Godskørselsloven. Dette vil betyde, at der bl.a. vil blive stillet krav omkring uddannelse, egenkapital m.v. i stil med det, der også gælder for lastbiler.

Det var Regeringens eget forslag, og der var sådan set bred opbakning til det i Folketinget, men Regeringen trak i land i sidste øjeblik. Hvorfor så overhovedet beskæftige sig med det? Jo, det er for at fortælle dig, at vognmandskørsel i små biler er i politisk søgelys, og der kan meget vel komme nogle stramninger, som kan have væsentlig betydning for vognmændene. Det skal man lige have i tankerne også.

Mht. 3x34 så ved jeg, at de også kræver en ret stor "pladsleje" for at køre for dem. Nummer et ville selvfølgelig være, hvis du selv fandt nogle kunder med behov for kurertransport, men det tager naturligvis lidt længere tid. Du kan jo også prøve, at snakke med andre kurerfirmaer som f.eks. GLS, og høre, hvad de kan tilbyde.

Om din bil skal være ny eller brugt og om den skal leases eller ej, afhænger af mange ting. Umiddelbart ville jeg ikke kaste mig ud i det med en helt ny bil som nystartet. Jeg ville nok finde en lettere brugt. Det skal selvfølgelig ikke være en gammel Ducato, som har kørt 600.000 km., men måske noget med knap så mange km på tælleren. 

Der er også nogle kurerfirmaer, som kører med, at deres vognmænd kan leje eller lease en bil igennem dem. Det var måske også værd at undersøge.

Men mit aller bedste råd er, at du skal kigge dig rigtig godt for, inden du skriver under på noget som helst. Der er desværre mange faldgruber i branchen, og selvom de fleste kurerfirmaer sikkert er flinke, så har de kun ét for øje; nemlig at tjene penge til dem selv. Mange gange på bekostning af vognmanden for de kan altid "bare få en ny". Så tag dig i agt, og rådfør dig med en eller anden, inden du evt. skriver under på en kørsels- og/eller leasingkontrakt.

Du skal naturligvis være velkommen til at kontakte mig, hvis du føler for det ;-)

God vind.

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)