Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster IT revisor erklæringer? (ISAE 3402)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 12. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg forsøger at finde ud af hvad forskellige slags revisor IT erklæringer koster.

Er der nogen der har en ide om hvad f.eks. en ISAE 3402 erklæring koster, som man som IT underleverandør kan blive bedt om at levere? Det er klart at det må afhænge af 1000 ting, og jeg tænker egentlig mest på revisor omkostningen, under antagelsen af at vi selvfølgelig har styr på alt indholdet :-)

10, 20 ...50.000?


Mvh
Søren
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

SørensÆbler:
10, 20 ...50.000?

Førstegangserklæring kan hurtig rende op i en revisorregning på start 75 - 90.000 kr.

Hvis du finder et et bud på under 50.000 kr så er det et fund, og jeg vil tillade mig at stille spørgsmålstegn ved fagligheden af erklæringen.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en forskel på, om det er en Type I eller Type II erklæring efter ISAE 3402. 

Type I er mindre omfattende og derfor også billigere end Type II. 

Du kan muligvis få en Type I erklæring for omkring de 40 - 50.000 kr. Den mere omfattende Type II erklæring vil formentligt koste i det prisleje, som Whiskey nævnte.

Men prisniveauerne afhænger jo selvfølgelig også af virksomhedens størrelse og kompleksitet.

Fra Køge
Tilmeldt 12. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar - hurtigt og præcist :-)

Det var lidt mere end jeg håbede, og det må så ligge på roadmap til implementering, når der er kommet markant flere kroner ind i mit lille etmandsfirma - det skal jo bliver til mange flere mennesker.

Som jeg forstår det er Type 1 et snapshot af at man opfylder (med rimelig sandsynlighed) de kontroller og politikker der er på det tidspunkt den afgives, mens Type 2 er at man har gjort det over noget tid (og vedbliver med det).
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:
Som jeg forstår det er Type 1 et snapshot af at man opfylder (med rimelig sandsynlighed) de kontroller og politikker der er på det tidspunkt den afgives, mens Type 2 er at man har gjort det over noget tid (og vedbliver med det)

Ja  - eller du kan sige at ved type 1 er det implementeringen af kontrollerne som kontrolleres og ved en type 2 er det effektiviteten af disse. Der er så mange der starter med en type 1 som grundlag for en type 2.

Samtidig skal du være opmærksom på at en 3402 kan medfører en del arbejde for virksomheden selv, da det er den som skal formulere kontrollerne. Omfanget afhænger naturligvis af størrelse og kompleksitet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)