Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal etablere et holding - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære debatforum

Jeg tænker at der her er nogle kvikke hoverder med gode input til min problemstilling.

Jeg har en personligt ejet virksomhed hvor der er opsparet et overskud.

Nu vil jeg gerne udvide mine aktiviteter med andele i et eller flere mindre selskaber og jeg vil gerne købe en/nogle ejendomme til udlejning sammen med en partner.

Her tænker jeg at jeg får brug for et holding til at eje andele i de små selskaber og i "ejendomsselskabet".

Imidlertid vil jeg jo gerne undgå at skulle skyde beskattede midler fra min privatøkonomi in i det nye holding.

Er der nogen måde hvorpå jeg kan bruge penge fra mit personlige selskab eller er jeg nødt til at bide i det sure æble og bruge mine surt tjenste OG beskattede kroner :o)

I fald det sidste er svaret opnår jeg jo desværre ikke at få aktiveret midlerne i mit personlige selskab, som var den oprindelige ambition.

Jeg er klar over at jeg kan omdanne mit personlige selskab, men forstår at det kan blive en ret dyr fornøjelse??? Nogen der har viden om / erfaringer med det?

Ser frem til jeres input.

Dbh konsulenten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Personlig virksomhed i alm form kan ikke være holdning men selv hvis det var et selskab - skulle der jo beskattede midler til for at købe aktier. 
At købe aktier er jo bare bytte af kontanter med aktier - helt som bytte af penge til guld eller andre værdier, giver det jo ikke noget fradrag

Det vil derfor helt uanset hvad være beskattede midler. En omdannelse - formentlig som skattefri omdannelse hvis du har værdier vil formentlig være første huk. Det er ikke dyrt (taler vel 4-8.000 kr typisk) http://johnhannover.blogspot.dk/2016/12/omdanne-virksomhed.html 

Så har du et ApS i stedet for din personlig virksomhed. Dine overværdier i aktiver og goodwill er så ført op ApS og beskattes få først når det en gang måtte lukke (med andre ord - skatten udskydes og forsvinder ikke)
Så kan dit ApS købe = bytte andre værdier om med aktier i andre selskaber - ikke med fradrag men "bytte" så det vil være beskattede/udskudt beskattede midler

Gå til en revisor med alle de planer du har

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)