Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen har "stjålet" mit domænenavn - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv lige at gå tjekke at du ejer/har rettighederne til domænet. Gå ind på dkhostmaster https://www.dk-hostmaster.dk/da/sog-domaene. Tast dit domænenavn (uden www foran) f.eks. truttifutti.dk. Så skal du eller dit firma gerne stå som registrant/fuldmægtig. Gør du det, kan du være sikker på du ejer domænenavnet.

Gør du ikke det, så har du måske et problem.

Tilmeldt 30. Apr 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg tjekket, og registreringen fremgår helt klart, også at den er opretholdt gennem flere år. Alligevel er det en fremmed hjemmesiden, man kommer ind på, når man skriver domænenavnet, og på denne fremmede hjemmeside står mit domænenavn (i eksemplet foran tutttifrutti.dk) oppe  i hjørnet på hver eneste side.  Jeg har skrevet til dandomain om det nu, og afventer deres kommentar.

Det er interessant, at ejeren af den pågældende hjemmeside, som bruger mit navn, hedder parkingcrew.net.  De tilbyder optagelse på deres hjemmesider, og antyder vistnok, at det skulle give rigtig mange klik, man kan se, at der er masser af virksomheder, både danske og mange andre, som har links liggende på parkingcrew.net - i dette tilfælde altså på mit domæne, og måske er der også andre domæner - danske eller udenlandske - som oplever noget der ligner det. Jeg ved det ikke, men vil vende tilbage i denne tråd, når jeg ved mere.

Hvis nogen ved, hvem parkincrew er - kunne det være interessant at høre.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

KurtArthur:
Hvis nogen ved, hvem parkincrew er - kunne det være interessant at høre.

Det er offentligt tilgængeligt https://www.whois.com/whois/parkingcrew.net 

Et råd til dig kunne være at oplyse det rigtige domænenavn her, så vil det være temmelig simpelt at hjælpe dig, lige nu kan alle kun gætte - og i virkeligheden hjælper svarene dig ikke meget videre - netop fordi det er gæt ud fra ukendte forudsætninger.

Hvis du allerede har styr på domænenavnet så er der ingen fare ved at oplyse det og hvis du har "mistet" det, så er der størst hjælp ved at vi kender det ;)

De bedste hilsner
/Brian

Tilmeldt 30. Apr 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Også for linket. Du har nok en pointe der med hensyn til oplysning om domænenavnet. Nu prøver jeg først at se, hvad dandomain svarer.

med venlig hilsen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)