Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejsende med kamera.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg er i gang med den helt store forberedelse til at starte firma.

Kan jeg købe en bil via mit firma og køre rundt inden for EU's grænser, for at filme og tage billeder til at sælge som STOCK medier.

Salg af klip og billeder kommer kun til at være en del af virksomheden, men dette er den bedste løsning jeg kan finde på til at have en "Frihed" til at rejse som jeg har lyst mens jeg arbejder på andre projekter.

Den er nok lidt på grænsen, men hvad siger i erfarne selvstændige.

Hilsen Martin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18

Det forudsætter jo stensikkert at du kan overbevise skat om, at det er en ren overskudforretning det du laver. Du kan ikke lave en masse fradrag hvis du sælger lidt billeder her og der men hvis vi siger du omsatte 800.000 kr i billeder taget rundt i Europa, så ville sagen se anderledes ud. 

Du har så skat af fri bil at tænke på men som du beskriver det, så lyder det klart som no go. Du kan beskrive det tydeligt for skat og bede om bindende svar så du ikke fanges med bukserne nede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:28
Hej John.

Tak for svar.

Jeg kommer også til at have reklamefilm jobs i blandt andet italien, så jeg kommer til at have udstyr for tusinde vis i bilen. Derfor skal jeg have en erhvervs forsikring som dækker hele pakken.

Derfor ville jeg lægge STOCK delen oven i, så jeg kan tage nogle andre ruter og se noget mere af europa, end jeg ville kunne ved at køre direkte fra job til job.

Det lyder som en god idé, med at skrive til skat. Bukserne skal altid være fast monteret på kroppen.

Jeg takker for hjælpen.

Martin.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)