Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

feedback på idé og firmanavn

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Apr 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
har lige købt loyaldesign.dk
hvad siger i til det?
syntes selv det rammer ret godt hvordan jeg vil differentiere mig på markedet.
jeg vil være loyal overfor kunden og yde den bedste service.

en anden mulighed er deployalty.dk som indeholder deploy (som i "deploy a website") og loyalty (som betyder loyalitet), men den ligger ret tæt på et firma som hedder "Deployal Aps" (som har deployal.dk og er et bedriftsrådgivningsfirma så vidt jeg kan se)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 24
Fra  Pineapple Developers Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel...

Jeg ved ikke om jeg læser dine beskeder korrekt, du "køber" domænerne? Det lyder som spild af penge, hvis du køber et domæne hver gang du får en ide til et navn.. 

Hvis jeg var dig ville jeg brainstorme navne og så kontrollere at en virksomhed ikke allerede hedder det samme inde på virk.dk

Det lyder som en god og lærerig proces for dig at du har lært at programmere i php. Jeg vil dog råde dig til at læse en masse om lovgivningen indenfor bl.a. persondata og så videre, da du hurtigt kan komme i problemer med myndighederne, når du programmerer dine fremtidige kunders produkter. IT er ikke det vilde vesten mere med løse regler og fremgangsmetoder. Så mit råd til dig inden du kaster dig 100% ud i at eje din egen IT virksomhed, er at du skal overveje om du er parat til at bruge den nødvendige tid det kræver at sætte sig ind i reglerne på området og desuden reglerne indenfor Immaterialret, så du ikke kommer i vanskeligheder med andre designere og programmørere :)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Apr 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :
ja det er lidt dumt. men jeg tror altid jeg har fundet det rigtige navn og skynder mig at købe domænet. så finder jeg ud af at det ikke er et godt navn alligevel.
har tjekket på virk.dk hver gang, men nogle gange har jeg dog ikke tjekket ordenligt efter.
har ikke lige tænkt på lovgivning, immaterialret osv.
har du nogle links eller hvordan finder jeg mere om det? så må jeg bare i gang med at læse. er der meget at læse?
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Apr 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 04:34
Hvor mange stjerner giver du? :
ved nærmere eftertanke tror jeg ikke loyaldesign skiller sig nok ud fra konkurrenternes navne.
deployal var ellers ret godt, men er desvære taget.
deployalty bliver nok for svært at huske.

jeg har prøvet at finde nogle engelske ord som jeg har sat W foran.
det er ordene på højre side jeg vil bruge som domæne:

magic - wagic
canvas - canwas
boost - woost
use - wuse
active - actiwe
help - whelp
helper - welper
develop - dewelop
devhelp - dewhelp
unik - wunik

er der nogle af dem som lyder godt?
Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 05:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du tjekker om et navn ligger for tæt op af noget andet, bør du ud over at søge på google og CVR også lave en varemærkesøgning i danmark og EU.

Det kan du gøre på:
www.dkpto.dk
euipo.europa.eu
www.tmdn.org
Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
jeg har fundet nogle forskellige domæner. hvilken/hvilke er bedst?

itlab.dk


Synes jeg passer rigtig godt på det du laver 

Daniel:

easyonline.dk


Er netop det du laver -gør det nemt for folk at komme online 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Apr 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
easyonline.dk er som sagt udelukket da der allerede er en virksomhed som hedder "easy online" og en anden der hedder "easyonline".

itlab.dk genovervejede jeg lige igen men kan se at "it-lab.dk" er taget og ved ikke om det ligger for tæt opad "itlab.dk". der er dog intet på it-lab.dk hjemmesiden og der er heller ikke noget firma registreret med det navn i cvr.
Dog er der allerede en med navnet "IT LAB", og flere med navne der ligner, når jeg søger her:
https://www.tmdn.org/tmview/welcome
Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 24
Fra  Pineapple Developers Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.. 

Nu vil jeg ikke afskrække dig, men der er en grund til at vores uddannelse indenfor IT tager flere år.. Der er rigtig meget at læse.. Den nyeste forordning som du skal overholde fra EU er på små 1.000 sider. Så kommer de danske samt internationale regler oven i :) Jeg tror du skal jagte et programmør job hos en etableret virksomhed, da du vil kunne lære rigtig meget om faget inden du kaster dig ud i at være selvstændig i faget. 

Du har jo lige lært at programmere, så du burde mere dyrke din passion for det, end at kaste los med både programmering, juridiske og administrerende. 

Du kan finde de nationale regler på retsinformation.dk men du skal læse flere forskellige regler, listen er lidt lang. Så har du endvidere bogføringsloven som du skal overholde i form af dit regnskab.

Mit råd til dig, enten allier dig med en der er uddannet indenfor IT som du kan læne dig op ad, eller bedst, få noget erfaring hos et IT firma, så du er klædt bedst på i fremtiden til at være selvstændig. 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Apr 18
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
de regler med persondata er det ikke kun aktuelt hvis jeg laver noget som gemmer folk personlige data ?
jeg kan vel godt lave "visitkort hjemmesider" til små virksomheder og sådan noget uden at risikere at bryde nogen regler?

hvad ville der ske hvis man ubevidst kom til at bryde en af de regler der? får man en stor bøde, eller tror du man kan slippe med en advarsel?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@Daniel, nu er det sådan at vi bor i en superfed kommune, der elsker iværksættere. Så Viborg Erhvervsråd holder introaftener for folk som gerne vil være selvstændige iværksættere. Der kan du stille alle de spørgsmål du vil. Og du kan komme der flere gange, kurset er gratis og afholdes første mandag i hver måned. 

Det er gratis.

Læs mere her: https://ver.nemtilmeld.dk/374/

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)