Jeg ville være forsigtig med alle de krumspring - data lov og og og - brugervilkår HVIS de er ændrede så kunderne skal godkende noget nyt kan være fint nok men actung hvis det lugter af reklame (datalov - de oplysinger man må gemme i den sammenhæng er jo ikke spor ændrede) ER det sådan at brugere har tilmeldt sig med brugervilkår _ så er det jo absolut fint at kontakte HVIS det er brugervilkår - men det skal så være ret rent det - for ikke at kunne give bod. Jeg ville tro man dengang man tilmeldte sig burde have givet OK til at blive kontaktet i den forbindelse vh John Hannover |
Det er fuldstændig korrekt, hvad der bliver skrevet i denne tråd med, at du ikke må sende noget til folk, der ikke har afgivet accept.
Her henvises der til markedsføringsloven § 10, som siger:
En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på direkte markedsføring, medmindre den pågældende har givet sit forudgående samtykke hertil. Den erhvervsdrivende skal give mulighed for let og gebyrfrit at tilbagekalde samtykket.
Men... der er en undtagelse til § 10 - nemlig stk. 2. Den siger således:
En erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af produkter, kan uanset stk. 1 markedsføre egne tilsvarende produkter til kunden via elektronisk post. Det forudsætter dog, at den erhvervsdrivende giver kunden klar og utvetydig mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved hver efterfølgende henvendelse.
Grundet min manglende juridiske eksamen tør jeg ikke rådgive dig yderligere. Jeg vil blot henvise til markedsføringsloven, og så må du selv tolke herefter. Min personlige holdning er, at det er bedre at bruge en time for meget end en time for lidt på at tilsikre sig den rette juridiske assistance.