Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skørt bureaukratisk ærinde til en novelle, der handler om en iværksætter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino

Jeg er ikke iværksætter, men igang med at skrive en novelle, der både handler om det bureaukrati man kan opleve som iværksætter og de skøre niche-ideer, der til sidst ender med at blive en iværksætters levevej.

Hovedpersonen i novellen har startet en virksomhed, der producerer toiletpapir med popkulturelle referencer - lidt ligesom t-shirts kan have tryk med forskellige bands, filmreferencer osv..

Jeg har brug for at få denne her person ud af den bygning, hans virksomhed befinder sig med et eller andet irriterende bureaukratisk ærinde, f.eks. på vej til posthuset med et brev, men opgaven skal være så irriterende at han på vejen siger "fuck det" og går på en bar i stedet.

Så jeg vil spørge om i nogensinde har været på vej til en opgave, hvor i har tænkt "det her er simpelhent for åndsvagt" og været fristet til noget lignende?

Håber på at få nogle spændene indblik i jeres verden... og forhåbentlig en god ide :)

Venlige hilsner
Peter
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Uden at det skal blive for nørdet, har det litteraturens manglende accept af iværksætteriets besværligheder længe driller mig. Og netop derfor finder jeg din idé om at skrive en novelle i det område interessant.

For at undlade at drille andre Amino-medlemmer med vores litteratursnak, skal du være hjertens velkommen til at sende mig en mail på kf@webbler.dk, og så vil jeg med glæde kaste et par eksempler som det, du søger, din retning. 

Tilmeldt 27. Apr 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg har sendt dig en besked. Nej, der er ikke er mange værker, der er fortalt igennem iværksættere i litteraturen, tænker ellers de kunne passe godt ind i mange historier.

Haruki Murakami, der ejede sin egen jazzklub inden han blev forfatter, har nogle stykker, et par barejere som ham selv og en der driver sit eget oversætterfirma. 

David Mitchell har også en karakter der driver sit eget forlag i Cloud Atlas...

Og i Nick Hornbys High Fidelity har hovedpersonen sin egen pladeforetning. 

Det er hvad jeg lige kan komme på - og jeg er ikke engang sikker på de i ordets egentlige betydning kan beskrives som iværksættere.

Tak!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

peterromer:
Haruki Murakami

Kan godt lide din inspirations kilde Yes

God vind med din kommende bog.

Og hvis den ender med, at blive bare halv så spændende som en af overståendes bøger. Så snupper jeg nok et eksemplar fra boghandleren.

Mvh Allan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)