Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt med freelancer fra Rumænien

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en rigtig dygtig freelancer i Rumænien. Han løser allerede opgaver for mit firma, men jeg vil gerne skrive en kontrakt med ham. Ikke som fastansat, men stadig som freelance. En kontrakt vil give mig mulighed for at få ham til at skrive under på en IP med mere. Og jeg kan dokumentere over for SKAT, at han er ansat. Han har ikke hans eget firma, så jeg ved ikke hvordan jeg skal betale ham.

Er der nogen der har erfaringer med hvordan sådan noget strikkes sammen? Jeg er ikke interesseret i et eller andet mellemled der fordobler prisen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han arbejder fra Rumænien, så vil jeg mene Honorar er OK og så skal du blot indberette honorar til skat på freelancers navn, adresse og fødselsdato/år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så jeg skal indberette hans indkomst til dansk SKAT? Kender du til noget dokumentation af hvordan jeg gør det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, det giver god mening. Ved du om jeg kan styrre dette 100% fra danløn? Jeg kan se at Danløn rent faktisk understøtter honorar. Men jeg vil faktisk gerne styre betalingerne uden om danløn, så min freelancer bare selv kan sende en "regning" via paypal efter hver løst opgave. Han er ikke månedslønnet som situationen er lige nu i hvert fald.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sagtens styre det via danløn ja. Du kan også bare bruge e-indkomst - begge dele også hvis han sender regning via paypal efter hver løst opgave - det kan begge håndtere uden problem - dog tror jeg ikke danløn kan paypal overføre så der er e-indkomst som i mit link nok lettest

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Og så samler jeg bare op på hvad jeg har overført til freelanceren i løbet af den seneste måned (inden d. 10.) og registrerer dette hver måned i eindkomst. Så går jeg ud fra SKAT er glade? Jeg har jo ikke en faktura fra min freelancer, men alt skulle være dokumenteret efter bogen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må jo bare lave et bilag selv - et honorar bilag der viser hvad det er det honorar dækker og så indberet det så måskat være fint tilfredse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)