Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring ved varekøb i Kina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg står og skal til at have et varelager hjem fra Kina til en værdi af ca 700.000kr.

Jeg arbejder sammen med en agent som jeg tidligere har lavet ordre igennem, men med en anden fabrik. Ved tidligere ordre har jeg brugt Alibaba Trade Assurance som forsikring af kvalitet og leveringstid. Den nye producent bruger ikke dette system, så derfor søger jeg et alternativ til dette.

Jeg har forsøgt at forhandle bedre betalingsbetingelser, men det bedste den nye producent kan gå med til er 30% depositum, 67% før levering og 3% 30 dage efter levering som en slags forsikring.

Da 3% ikke er nok for mig, søger jeg nu et alternativ til Alibaba Trade Assurance eller en anden form for forsikring af leveringstid og kvalitet ved køb af disse vare.

Glæder mig til at høre fra jer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. May 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Bundle.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Vi selv handler med Kina i stor omfang og nu det er næsten umuligt at indgå en aftale med kinesere ved brug af Alibaba Trade Assurance. Den service virker næsten som PayPal, hvor kunden (dig) er i centrum. Dvs. det er meget let at åbne en dispute case og indtil videre har vi vundet alle cases (forsinkelser i levering af ordrer). Derfor, leverandører prøver at undgå aftale indgåelse ved hjælp af Alibaba Trade Assurance, fordi de ved at der er stor risiko at de får ikke alle pengene, de har satset på.

Når vi handler med kinesere i lidt større prisleje, bruger vi altid Inspection services for at sikre os at varer er produceret jf. aftale. Det får vi altid skrevet og underskrevet på papir af begge parter, med alle bøder for forsinkelsen af levering osv. Jeg er 100% tilfreds med den service. De udfører alt efter din kontrol beskrivelse og udleverer en rapport (15-90 sidder) med tingene beskrevet MEGET nøjagtigt og en masse billeder de laver i løbet af. Det koster ca. 100 USD, alt efter hvilket firma du vælger (vi har en fast samarbejdspartner, hvor vi betaler 108 USD pr. inspektion). De penge er godt brugt – stole på mig. Så du kan godt sikre sig at varerne er produceret lige som du har aftalt/bestilt.

Evt. nogle gange bruger vi container loading inspection, hvor en fagperson står og kontrollerer at hele din ordren er læsset, hvorefter container plomberes. Det bruger vi hos leverandører, vi tidligere har fået leveret ordrer, hvor  vi manglede 1-2 kasser ved modtagelsen (og naturligvis kinesere siger at de har afsendt fuldstændig alt som aftalt.). Her kan du godt sikre sig at bestilt og betalt antal kommer frem til dig.

Jeg skal lige oplyse at de betalingsbetingelser du har fået er fyld med risiko, hvis du har ikke handlet med nævnt leverandør før. Hvis du kan evt. aftale med din leverandør at de 67% betales efter container loading og plombering, hvor du samtidigt bruger inspection til det, så er du lidt mere sikret. Leverandøren vil ikke have adgang til varerne længere – så er det måske en løsning.  

Som regel handler vi med 30% depositum, og 70% balance betaling EFTER leverandør fremsender copy of B/L. Det betyder at leverandøren kan få B/L kun, når container er indleveret/overgivet til videre transport.

Jeg ved ikke om der findes andre løsninger ift. at sikre sig mod leveringstid og kvalitet. Håber det kan bruges J

Mvh Arthur

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har aldrig hørt at nogen vil forsikre mod leveringstid og kvalitet, for hvordan vil du definere kvalitet den rigtige kvalitet?  I øvrigt vil det være stort set umuligt at føre en sag i Kina, hvis der skulle opstå en juridisk tvist.

En løsning kunne være at bruge remburs, og et inspektionsfirma til at  inspicere kvaliteten.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)