Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning om handel i anden mands virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har virkelig brug for at ud af hvor i loven der står noget om det ulovlige i at lave handel i anden mands virksomhed.

Eksempel
"kunde 1" står i min butik og tilbyder at sælge noget til "kunde 2" som jeg som butik sælger.
Derved mister jeg et salg eller et muligt salg.

Nogen der kan hjælpe med at finde noget lovgivning på det?

Mvh
Kristian aka Pandafar

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre han har solgt en enormt dyr vare med stort tap til følge for dig. Så er det vel ikke værre end at han skal forlade stedet.

Hvad er dit formål med indlæget. En stævning af personen med erstatningskrav for tabt profit?

Tilmeldt 26. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Formålet er at vi har utrolig mange stamkunder som har været vant til at det er ok at sælge i anden butik med samme koncept som nu er lukket.
vi kan ikke bare kan smide dem ud da også ligger en del penge i min butik.
Ved at kunne vise dem hvor det står i loven vil vi forhåbentlig kunne få dem til at stoppe med et smil frem for en sur mine.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over det er dårlig opførsel hvis de to kunder slet ikke kendere hinanden, kan jeg ikke se loven som sådan forhindre to private der taler sammen i en butik - også kunne omfatte, at den ene sagde  "Sådan en har jeg derhjemme - du kan få den for 200 kr"

Jeg kender det fra en ven med dyrehandel. Der kan der ofte være kunder som kender hinanden lidt, og hvor EN kunde kan sige til den anden: Jeg har lige fået unger af mine "blommeparakitter" hvis det var noget, eller jeg har et stort kuld Scalare yngel gående, og så handles måske privat. Samme kender jeg lidt fra en gammel frimærkehandel, hvor kunder der måske kender hinanden lidt kan stå og sælge hinanden et eller andet mærke.
Samme må kunne forekomme i "loppemarked" butikker.

Det er selvklart ikke alm. hvis vi taler om at en kunde tilbyder en kasse øl billigere end butikken ;) 

Ulovligt kan jeg ikke se det være. Det skulle være markedsføringsloven hvis nogen omtalte butikken illoyalt, men du må nok fortælle lidt mere,, om kunderne kender hinanden lidt og hvad det er for varetyper kunder pludseligt kan tilbyde hinanden.

Jeg forventer ikke du kan få en lov paragraf at slå dem i hovedet med, for at få dem til at lade være med et smil, så det er nu nok enten, at du siger de er uønskede når de står og ødelægger dit salg, og så er de væk som kunder, eller - leve med det.

Måske - igen helt afhængigt af hvilken vare, kunne du udvide med en slags byttecentral hvor dine kunder kunne indlevere det de gerne ville af med af overskud til dig og du så kommissionssolgte det sideløbende med dine egne ting, med en fortjeneste for dig naturligvis, naturligvis mod at de så ikke selv stod og faldbød


Det KUNNE give klade købere og sælgere måske, netop hvis det er et problem, for jeg tror ikke du kan være alm købmandshandel, det må være lidt specielle varer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har tilladt andre at sælge samme vare som du også sælger i din butik?

Du står sådan i loven at det er dig der ejer eller lejer butikken og dermed dig der bestemmer hvad der er tilladt i din butik. Så længe du ikke diskreminerer.

Du slipper ikke udenom at der er dig der har besluttet at de ikke længere må gøre det de plejer, du kommer ikke til at kunne sige "det er ikke min skyld, det står i loven" du må sige det som det er og så må de blive sure hvis de ikke kan forstå det.

Tilmeldt 26. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten B. Larsen

Jeg har ikke givet den lov til at gøre det før.
En anden butik som havde en politik om at det var ok at sælge mellem private i deres butik havde dem som stamkunder før.
Den butik er nu lukket.

De kunder er nu rykket over til min butik, hvor jeg altid har slået ned på at de ikke må i min butik.


Vi sælger hobby artikler som magic the gathering, pokemon kort og så videre.
Vi har et hobby miljø i butikken hvor kunder kan komme og spille og hygge om deres hobby. Vi giver lov til at folk bytter kort med hinanden men direkte eller indirekte salg tillader vi ikke.


Tilmeldt 26. Apr 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover

Tak for dit input

Vi har allerede en koncept hvor vi tilbyder at sælge de brugte produkter for kunderne.
Og det giver egentlig en virkelig god stemning blandt dem der ønsker det, men det har også trukket afstand til dem som ikke ønsket at butikken skal tjene penge på dem, og så sælger de i smug til andre kunder når vi ikke lige er i det hjørne hvor de er.


Vi har et sid ned hobby miljø i halvdelen af butikken hvor kunder kan spille og hygge om deres hobby, vi sælger blandt andet magic the gathering og pokemon kort.
Vi giver lov til at folk gerne må bytte kort mellem hinanden, men vi tillader ikke direkte ellet indirekte salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må nok så bare skilte klart med det og så gøre op med dig selv hvad der er bedst for dit eget samlede salg. Du kan givet ikke finde en lovgivning der vil forhindre dine kunder i sid ned miljøet i at sælge indbyrdes desværre - Du må bare gøre op hvad du vil

Kom til at tænke på, at jeg måtte hente mine egne børns gamle Märklin ned fra loftet og bygge op til børnebørn. Det gav en del besøg i "togbutikker" for at supplere op og her kunne jeg da også se at mange (ofte ældre mænd :)) gik rundt og hyggede - eller sad om opstillet kaffebord -og der blev givet solgt indbyrdes. 
Jeg tror forretningen bedømte, at det var begrænset og at det trods alt samlet betalte sig, for de købte sikkert også ganske meget i selve butikken, og var en del af miløet. 

Det er ikke så meget loven du kan bruge - snarere en snak med kunderne om hvordan du har det med det  men som med rygning i skolen: Er det forbudt i skolegården så flyttede det om bag toilettet


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 18
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi er lidt ude i "medbragt mad og drikke må ikke nydes på restaurantens område" skiltning.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)