Hej :) Jeg kontaktede i dag SKAT vedrørende splitleasing, men de vidste tilsyneladende ikke rigtig noget, og henviste mig til at skrive til dem (bindene svar - 400 kr - 3 måneders ventetid). Jeg er formentlig ikke den eneste, der har søgt svar på følgende spørgsmål, så jeg er lidt forundret over, hvorfor SKAT ikke kunne være mere behjælpelige. Sagen er den, at jeg overvejer om det kan svare sig at splitlease min næste bil, der er relativ dyr. Jeg har pt. et enkeltmandsfirma, hvor adressen er på min hjemmeadresse. Jeg har et indrettet kontor, hvorfra jeg arbejder. Derudover har jeg et 300m2 lager 10 km derfra, som jeg skal ind til 2 gange om dagen. Ved siden af mit firma (som egentlig er der, hvor jeg henter 80% af min indtægt) har jeg et "almindelige" fuldtidsjob. Min hverdag fungerer sådan i praksis: Jeg kører hjemmefra bopælen / arbejdsstedet og hen til mit lager. Der samler jeg dagens forsender og får dem afsendt. Derefter kører jeg ca. 1 km hen til min arbejdsplads, og senere retur igen til bopælen. Om aftenen kører jeg til lageret igen og ordner det, der skal ordnes. Herefter kører jeg ca. 200 m hen til mit træningscenter, hvorefter jeg kører hjem. En bil er krævet i forhold til lagerarbejdet. Før jeg stiftede virksomheden cyklede jeg bare frem og tilbage. Kan disse ture helt eller delvist registrere som erhvervskørsel? I min egen optik synes jeg det virker logisk at hvis turen fra bopæl - lager tur/retur er 10 km, og turen inkl. fitness, arbejdssted eller noget 3. er 11 km, så kan de 10 km trækkes fra som erhverv og 1 km som privat. Men jeg aner ikke hvordan SKAT forholder sig til det. Nogle kloge hoveder, der kan svare på dette? Mvh |
Uanset om du måtte finde svaret herinde, så er et bindende svar altid godt at have som sikkerhed i fremtiden. Man ved aldrig hvad de finder på.