Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning søges til opstart af cocktail-bar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 7
Fra  Nicko's Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg drømmer om, at åbne min egen bar, og er faktisk gået igang med at skrive forretningsplan. Det går super godt, og jeg er virkelig motiveret. 

Jeg har en god mavefornemmelse der siger til mig, at jeg skal finde en god iværksætter bog baseret på at skabe sin egen bar. Det er min absolut første gang, så jeg står jo helt på bar bund, derfor kunne det være rart med en guide at have ved siden side. Alt ligefra hvad man må og ikke må, budgetter, spiritusbevilling osv.

Måske også en guideline for en forretningsplan. jeg har skrevet selve min forretningsplan - Men måske jeg havde overset nogle punkter. Jeg er åben for alt.

Jeg vil også gerne vide af jer helt konkret hvad ER en spiritusbevilling, bliver den givet til en adresse, eller til en person?

Ville i købe opvaskemaskine og isterningemaskine brugt, eller ville i blot købe det nyt på afbetaling eller måske lease det?

Min plan er, at holde åbent faktisk alle ugens dage fra 14:00-02:00-ish pånær søndag. En stor hyggelig lounge med lav musik og gode cocktails. Tænker ikke det bliver størrer end en 80-100 kvm. Jeg har nemlig ikke alverdens penge, og skal helt sikkert også finde én til, at investere i mig og min bar. 

Ser frem til, at høre fra jer. :) 

Nicko

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

En spiritusbevilling gives til dig personligt, men den adresse hvor du skal drive forretningen spiller en stor rolle, idet du kun får en bevilling hvis der ikke ligger tonsvis tilsvarende forretninger lige op af det sted du skal have adresse.

Hvis du skal holde åbent til kl 02.00, skal du også have natbevilling.

Kan du finde godt brugt materiel, kan du senere skifte til nyt når du har råd.

Lokalet du skal anvende, skal også have toiletter og alt inventar, borde stole, disk, kasseapparat, køleskabe og køkken i øvrigt skal jo betales kontant eller købes på afbetaling.

For det meste skal du betale afståelse hvis lokalet er velbeliggende. Du skal regne med at betale husleje medens du indretter. Veterinærmyndighederne skal godkende køkken m.v. Du skal nok have en arkitekt med som har forstand på indretning af cafeer.

Tror det er klogt at kigge efter et færdigt sted med nat-bevilling, total indretning og inventar, hvilket måske kunne være en bedre ide og måske tilmed billigere med hensyn til kontanter.

Jeg har bistået ved køb og salg m.v. af flere restaurationsvirksomheder og kan måske hjælpe dig.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nickos:
eg drømmer om, at åbne min egen bar

Dette er der mange der drømme om, de fleste gør ikke noget ved drømmen, hvilke oftest også er det bedste for dem.

Da det er en meget svær branche at tjene penge i. Sandsynligvis er de første par år for dig en minus indtægt, hvorefter, hvis du er dygtig forretningsmand og værtsindehaver, og dermed har skabet et populært sted, så vil du sikkert først der, begynde at se et plus på dit årsregnskab.

Nickos:
bliver den givet til en adresse, eller til en person

Bevillingen bliver givet til dig som person, og denne vil kun gælde den pågældende adresse hvor ved du har ansøgt omkring det. Så svarret er begge. (husk også at din leje bevilling skal omfatte restauration,)

Hvilket betyder, at du ikke kan bruge din bevilling til andre steder, end det sted du først søgte om en bevilling til. Ellers skal du søge om en ny bevillig til det nye sted. Og i mange kommuner de giver du dig kun en bevilling (ved henblik på f.eks. et værtshus)

Hvis du har begrænset af penge, så sørg for at du stadig har penge og evt. støtte af din bank ved minus regnskab (hvilket du skal forvente de første par år er)

Statistisk set, så går de fleste cafeer og restauranter under i det første år. (kan ikke huske linket til statistikken desværre)

https://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/alkoholbevilling/

Du kan få sparring i din kommune (gratis) vedrørende opstart og forretningsplan. Muligvis du også burde henvendende dig til en økonomisk rådgiver/revisor inden ansøgning om virksomhedsoprettelse og alkoholbevilling.

Anbefaler du ikke forsøger at søge om bevilling og/eller opstarte førhen du har den partner du skal bruge.

(din investor kan risikere at du ikke får bevilling, eller at den bliver trukket tilbage) Plus muligvis i har en forskellig ide omkring

Plus at din forretningsplan skal omlægges fordi din partner ikke deler alle dine tiltag.

Få fastlagt din økonomi, hvad slags penge har du brug for.

Find en økonomisk investor (hvis nødvendigt)

Og først derefter lav en forretningsplan.

Mvh Allan

Tilmeldt 18. Apr 18
Indlæg ialt: 27
Fra  firma... Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

et godt råd. Sørg for selv dine bedste venner altid betaler for drikkevare, ellers bliver det en udgift som kun vokser hver måned.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)