Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pyjamas-penge - har du en god idé til inspiration?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Pyjamaspenge... penge der arbejder, mens du sover.

Jeg søger inspiration til et projekt, som jeg kan sætte i gang og derefter lade det arbejde for sig selv.

Indtil nu har jeg kun kunne komme i tanke om at skrive en bog.

Er der nogle af jer krøllede iværksætterhjerner, som har en god idé, som I vil dele til inspiration?

Bh Helene

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sådan at man bare skriver en bog og derefter så tjener man penge på det.

Der er meget arbejde i at skrive noget, som folk vil betale for at læse og dermed du og samtidig forlaget vil tjene penge på.

Plus, selv hvis du får skrevet noget, selv hvis det er rigtig godt, så skal det også reklameres for. Hvilket et forlag muligvis vil kræve at du selv skal stå for eller være behjælpelig med. Hvilke igen tager tid og penge.

Men selvfølgelig så skriv en bog hvis du har noget at fortælle, men gør det fordi du har noget at fortælle. Blot tænk på, at de fleste forfattere, de tjenere lidt til intet. Det er sjældent at forfattere ender lige så succesfuldt som f.eks. Neil Gaiman, Dean Koonzt og G.R.R.Martin. (Blot for at nævne nogle succesfulde moderne forfattere som jeg syntes om, og som samtidig har kunnet tjene godt på deres bøger. Eller for at nævne none fiktion bøger,som f.eks. vores allesammens Cookie John Hannover (som er bruger på Amino, og nordjyske John Erik Olsen, sidstnævnte har skrevet Bøgererne "Sådan så det ud".(ved ikke hvor meget han tjener på det, men bøgerne sælgers i Nordjylland i rigtige mange forretninger) Men han har jo brugt meget arbejde og havde videnen omkring emnet i forvejen.

Så tidsmæssigt, den tid du bruger på at skrive bogen og offentliggøre den, der ville du sikkert, ikke have tid til at have andet arbejde eller skole.

Skriv kun en bog hvis du er motiveret til det, med et andet grundlag end for at tjene penge,. Da der er meget arbejde i det, og salget at bogen ikke vil komme sovende til dig. Det må du arbejde for, selv efter bogen er skrevet.

Anbefaler at du vælger noget du er yderst motiverende ti at gøre i forvejen, og gøre den arbejdede del af dette som en del af din hobby.

PS. Du kan selvfølgelig gamble og satse på aktier. Men dette vil altid have en risiko, selv efter du har sat dig ind i markedet.

Mvh Allan

Men hvis du absolut gerne vil skrive en bog, og samtidig har noget at fortælle os, så efterlader jeg dig, med et relevant citat fra Alan Watts:

“Advice? I don’t have advice. Stop aspiring and start writing. If you’re writing, you’re a writer. Write like you’re a goddamn death row inmate and the governor is out of the country and there’s no chance for a pardon. Write like you’re clinging to the edge of a cliff, white knuckles, on your last breath, and you’ve got just one last thing to say, like you’re a bird flying over us and you can see everything, and please, for God’s sake, tell us something that will save us from ourselves. Take a deep breath and tell us your deepest, darkest secret, so we can wipe our brow and know that we’re not alone. Write like you have a message from the king. Or don’t. Who knows, maybe you’re one of the lucky ones who doesn’t have to.”

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Step 1. Deriver en machine learning algoritme som aldrig tager fejl.
Step 2. Sæt den før omtalte algoritme til at trade binære optioner/handle med aktier/crypto-valuta.
Så har du i princippet arbejds fri indkomst...

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja undskyld jeg blander mig, men er det ikke lidt af en dum tanke at du tror vi vil dele en god ide med dig.

Hvad skulle gøre at vi ville dele ideen i stedet for at bruge den selv !!!

Du skal være meget glad for svar fra den flinke Allan.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan Møller Rantaniemi:
Cookie John Hannover (som er bruger på Amino, og nordjyske John Erik Olsen, sidstnævnte har skrevet Bøgererne "Sådan så det ud".(ved ikke hvor meget han tjener på det, men bøgerne sælgers i Nordjylland i rigtige mange forretninger) Men han har jo brugt meget arbejde og havde videnen omkring emnet i forvejen

med 7 iværksætterbøger kan jeg slå fast at JEG i alle fald absolut ikke kan noget der ligner leve af det. Det er ren og skær motion for mig - og ønske om at måske nogen har gavn af det. Jeg sælger noget der ligner 3-4 bøger om dagen eller ca 1200 om året med ca 70% e-bøger og 30% paperbacks

Det giver da et tilskud til lidt sjov - men er slet ikke en stor passiv indtægt (og aktiv er den også ved, at det faktisk tager lang tid at skrive - skal updates med nye regler og at hvis jeg aldrig selv nævnte dem - som også tager tid - så var det sikkert nærmere 0)


Bibliotekspenge (for man kan jo låne dem gratis) blive det ikke til - Jeg fik igår besked om der var 1225 kr til mig i år -MEN de går til andre da det er under grænsen for enkeltudbetalinger - og det er helt fint :) 

Hvorfor så tage penge for dem - Jo det er lidt fordi jeg mener, at hvis de er helt gratis, så har jeg ikke noget mål for, om de er noget værd eller ej - og så er det faktisk sjovt når man sælger, sådan lidt stolthed men - det er IKKE noget man tjener fedt på tiden taget i betragtning - i alle fald ikke hvis man er mig.

Jeg mener dog at J K Rowling nok sælger ret godt - så det er måske nok så meget spørgsmål om indhold - emne - og internationalt 

Nå det var bare lidt til - om det er let at tjene på bøger Stick out tongue

Jeg tror ikke lige der er nogen herinde der kan pege på en hurtig vej til pyjamaspenge selv om det er et godt ord.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Tak for dit gode og ærlige svar. Jeg er vild med dit citat til slut. Det sætter motivationen i perspektiv.

Jeg er egentlig ret indstillet på at investere en masse tid og hårdt arbejde i det, så den del skræmmer mig ikke. Jeg ved godt, at græsset er grønnere, der hvor man vander det, og ingen er kommet sovende til succes (for nu at blive i pyjamas-termologien😉). Tak fordi du mindede mig om den anden side af forfatterlivet.

Jeg har lyst til at lave noget, som på sigt kan drive sig selv eller ikke være afhængig af min fysiske tilstedeværelse som f.eks en butik. Lige nu er jeg i den priviligerede situation at have mit drømmejob, så jeg søger noget, som jeg kan gøre ud over det på hobbyplan.

Tak for inspiration til andre forfattere.

bh Helene

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, jeps den klarer jeg. Ingen problem;)

tak for inspiration.

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

jo det er måske lidt flabet direkte at spørge efter andres gode ideer. Især hvis man ser verden, som alles kamp mod alle. 

Jeg kan sagtens få en god idé eller se et markedspotentiale uden at gøre noget. Måske fordi jeg ikke har kompetencerne eller er i en situationen, hvor jeg kan løbe efter den. På samme måde tænkte jeg, at nogen af jer måske har ideer, I ville ønske nogen ville gøre noget ved.

F.eks. Idag så jeg en mand overfuse en parkeringsvagt, fordi manden havde fået en bøde, fordi han ikke havde fået stillet sin p-Skive. Situationen skabte en masse dårlig energi og jeg sendte MobilePay en venlig tanke og tænkte i mit stille sind. “Hvornår er der mon nogen, som udnytter teknologien til at undgå den slags dårlige oplevelser?“ En eller anden smart opfindelse, som både ville gavne både p-vagten og manden med bøden. Den opgave er jeg ikke kvinden til at løse, fordi det er ikke min business. Men der sidder måske nogle dygtige folk i dette forum, som kan tænke den videre. Jeg til gengæld en masse andet godt, så mit indlæg var blot for at skabe en positiv dialog om ideer med potentiale, men som bare ikke lige kom på den rette tid og sted.

Derfor er jeg mega glad for du og Allan tog jer tid til at svare i dag... også selvom du synes, at det er nonsense. Tak for det.

bh Helene

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for at dele facts og din gode erfaring om livet som forfatter. Udefra virker det ellers ret idyllisk og som en drøm at være forfatter.

Jeg havde ikke tænkt på, at der måske også skulle kastes energi efter opdateringer af bøgerne, men selvfølgelig skal der det.

Hvor lang tid tager det typisk at skrive en bog? Hvad er den bedste vej til at få den publiceret?

Tak.

bh Helene

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt svar Allan. Respekt for den fine feedback :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)