Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BTB - Inddrivelse af skyldig saldo i Tyskland - Mahnbescheid + Vollstreckungsbescheid ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en ny BTB kunde som desværre har valgt indtil videre ikke at betale sin regning.

Saldoen er relativ beskeden og under EUR 1.000,-

Der er sendt en Zahlungserinnerung, Mahnung Nr. 1 og Mahnung Nr. 2 ryger afsted imorgen. Det bliver den sidste og seneste betalingsdato bliver påført samt besked om at de bliver sendt i retten.

Endvidere er der umiddelbart inden fremsendelse af alle ovenstående initiativer blevet ringet og rykket for saldo.


Kan google mig frem til at kunden har 14 dage efter første Mahnung til at gøre indsigelse mod kravet.

Kan også læse at hvis der ikke gøres indsigelse, så kan der fremsendes "Mahnbescheid" og "Vollstreckungsbescheid" . 

Nogen som erfaringer hermed ? Skal det gøres via en tysk Advokat ?

Hvordan kommer jeg videre her og kan det overhovedet betale sig med den relative lave udestående saldo?

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Duffy:
"Mahnbescheid" og "Vollstreckungsbescheid" . 

Den første er jo en retskendelse, den anden en stævning.

Duffy:
Skal det gøres via en tysk Advokat ?

Nej, find en dansk, der er en i Holstebro, tysker, men bor nu i DK. Husker ikke lige navnet. Prøver at lede på min telefon.

Duffy:
kan det overhovedet betale sig med den relative lave udestående saldo?

€ 1.000 er jo ca. kr. 7.500,00. Tag en uforpligtende snak med en advokat i nærheden og sig med det samme det er en tysk kunde. Du skal nok regne med et a conto på kr. 10.000,00.

Kom lige til at tænke på, hvad står der i dine S&L betingelser omkring værneting?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Når beløbet ikke er større, kan du prøve Dansk-Tysk Venskabsforening, det er gratis.

Denne type foreninger plejer at hjælpe. 

Jeg har før prøvet med en venskabsforening i et andet land, og det lykkedes at få pengene hjem.

se:

https://bibliotek.dk/da/work/159013-lokalbibl:90118536

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input til alle.

Har sendt den sidste rykker idag og så må vi se hvad der sker.

Håber de betaler inden fristen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)