Hej Amino * Købe brugte bærbare/stationære computere ---> optimere dem og så sælge disse maskiner videre. 1. Hvilken type virksomhed skal jeg vælge? PMV eller enkeltmandsvirksomhed? – hvad er fordele/ulemper?
3. Når jeg fx køber en brugt pc til 1000 og sælger denne til 1400 – hvad skal jeg så indberette til skat? 4. Også et vigtigt spørgsmål: Hvad med garanti / reklamation til de private kunder jeg sælger til? Eller SKAL jeg skrive ”2 års reklamation” på fakturaen? (eller undlade at skrive det?) Jeg kan jo godt give en bedre garanti for helt NYE dele i pc’en, så jeg fx deler det op således: 3 måneders garanti på strømforsyning, kabinet, ram osv. Eller hvordan?
|
1 - ingen stor forskel ud over moms - som er ligemeget hvis du sælger til andre momsregistrerede - men er det værd at starte noget hvis man VED man holder sig under 50 t i omsætning. Overvej http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html som for små penge har meget mere om stiftelse, skat moms og alt muligt andet i PMV/enkeltmands
2 Beskrivelser af varen + sælgers navn og adresse er nok
3 ja skat er af indtægter minus udgifter og moms er ikke hverken indtægt eller udgift som momsregistreret og ellers er det en del af udgiften - igen se bogen
4 du har samme betingelser for reklamation som alle andre - læs mere i https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/koeb-brugt-her-er-dine-rettigheder
vh John Hannover