Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt til Aps

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg driver idag en Enkeltmandsvirksomhed, og fik for et godt stykke tid tilbage en stor ordre hvor jeg havde en underentreprenør til og lave noget arbejde for mig, dette blev gjort på alt for tyndt grundlag form af kontrakt, og jeg kan nu ikke forfølge ham pga. min uvidenhed. Det skal siges der er lavet en fejl som jeg antyder løber i 400-500.000 pga. demontage samt opbygning igen.

Hvordan er man stillet hvis jeg omdanner mit personlig selvskab til et Aps og bygherre forsøger og trækker mig i retten og "flå mine lemmer" jeg vil ikke løbe fra mit ansvar men jeg er meget ked af det skal være en underentreprenør der stopper arbejde for de 6 mand der er hos mig. 

Hvis jeg omdanner til aps hæfter jeg så personligt for det krav bygherre evt. ville gøre krav på da dette er udført for ham da firmaet var en enkeltmandsvirksomhed som man jo personligt hæfter for? 

Håber folk kan hjælpe mig med mine tvivls spørgsmål? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du vil fortsat hæfte personligt. Du kan ikke omdanne til aps og blive fri for den personlige hæftelse med mindre byggeherren accepterer at et krav flyttes over i et aps.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)