Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny sæson webshop - Adwords, Facebook... eller ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa gæve aminoer

Vi er på vippen til at åbne en ny webshop ( https://strandleg.dk/ ), som er en meget sæson betonet webshop, der kræver en super god dansk sommer. Vi har derfor brug for noget online markedsføring, som kan reagere hurtigt når varmen kommer. Så hvad er jeres erfaring, hvad reagere hurtigst i marked facebook eller adwords/shopping ?

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det er et irriterende svar, men det kommer altså helt an på 

- hvordan kampagnen er skruet sammen
- hvem målgruppen er
- hvad målene er
- hvor meget tid/penge I kaster efter den

Hvis jeg var jer ville jeg nok satse på at lave content til en blog og så dele det på Facebook, gerne i en gruppe eller på en side hvor man kan stille spm./diskutere, i det omfang det er muligt, om leg, leg ved stranden osv. - for forældre osv.

Facebook giver jer muligheden for noget interaktion og hvis I linker tilbage til materiale på jeres eget site, så bliver det jo ved med at arbejde for jer så at sige. 

Adwords kan nok hjælpe jer med at nå bredere ud i en kortere periode, alt efter hvor mange penge I vil bruge. Men når I stopper med at betale så stopper reklamen jo også :)

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Man kan ikke rigtig sige, hvad der vil reagere hurtigst. Du skal tænke det således:

ADWORDS:
Brugerne søger efter det, de har i tankerne og formentlig interesserer sig for lige nu. Det kan være research, der måske/måske ikke fører til et køb af en eller anden art senere. Eller det kan være, at de leder efter et produkt, som de er klar til at købe, når de har besluttet sig for det rigtige. Søgemaskiner er reelt det eneste sted, hvor burgerne spørger efter dig.
Hvis du ikke benytter AdWords, så svarer det til, at en onlinebruger spørger for eksempel "Hvem kan sælge mig et badedyr?", og du så lader være med at række hånden op og svare "Det kan vi".
Mulighed/begrænsning: Brugerne har selv spurgt efter produktet, så de har allerede taget første skridt ind i en potentiel købsfunnel - måske er de faktisk næsten klar til at trykke på købsknappen. Men til gengæld er der kun et salgspotentiale så stort som mængden af folk, der søger.

FACEBOOK-ANNONCER:
På Facebook har brugerne ikke spurgt efter dig eller dine produkter. Så her (ligesom i alle andre marketing-discipliner med undtagelse af søgemaskiner) må du som annoncør prøve at afbryde brugeren med dit budskab, mens de er i færd med at fordrive tiden med at scrolle gennem deres feed. 
Brugerne/folk benytter Facebook som tidsfordriv og/eller online socialliv. Og det betyder - i modsætning til når de for eksempel er i færd med at læse en artikel på et website et sted - at de er åbne for at blive afbrudt. Så længe de bliver afbrudt af noget, der interesserer dem eller morer dem eller giver dem mulighed for at bidrage med noget fedt i deres netværk (for eksempel ved at dele en artikel eller en joke el.lign.).
Mulighed/begrænsning: Du har mulighed for at få dit budskab ud til rigtig mange mennesker, som befinder sig i en situation, hvor de er åbne for input. Og du har mulighed for at præsentere dit budskab og dit produkt på en lækker måde med relativt store billeder og gode tekstmuligheder. Men brugerne er ikke på udkig efter dit produkt. Og derfor vil du primært skyde forbi med dine annoncer, hvis din hensigt er her-og-nu salg. Til gengæld kan du drive mange mennesker ind på dit website, som du med de rette lokkemidler kan få på din email-liste og/eller efterfølgende annoncere til med retargeting-kampagner.

GOOGLE SHOPPING:
Princippet er rimelig meget det samme som AdWords, uanset at metoden er forskellig. Brugerne søger efter et produkt, og du får måske lov at vise dit produkt frem i Shopping-feedet.
Google Shopping konverterer ret godt og er derfor absolut værd at tage med, hvis det er uproblematisk for jer at få opsat og udtrukket product feedet, som skal uploades i Google Merchant. Men volumen er ikke særligt stor. Og om I opnår visningen af jeres produkter er ikke baseret på, om I udvælger de rette søgeord i jeres kampagne, men om I optimerer jeres produkttekster godt ift. de søgeord, som brugerne søger efter.

Jeg håber, du kan bruge det :-)

Bedste hilsner

Thomas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Sådan ville jeg gøre, hvis jeg var dig: 

- Opsæt en DPA på Facebook. Her skal du bruge et product feed, oprette en 'Salg fra produktkatalog'-annonce og evt. sætte den til 'set og tilføjet til kurv, men ikke købt de seneste 14 dage'. 

- Få gang i noget Google Shopping. Også det er meget enkelt at sætte op og kræver et product feed. 

- Fjern det nederste lille stykke tekst på jeres forside eller omskriv det til en seriøs SEO-tekst. At have en linje under en overskrift giver ikke meget, men det driller blot designet, synes jeg. 

- Få gang i en Sleeknote, der kan indsamle leads. Kør evt. med "Få 100 kroner at shoppe for." Sørg for, at denne rabatkode er tidsbegrænset; skriv til brugeren, at den skal bruges inden 24 timer for at skabe urgency. Sæt herefter en række automatiske mails op; her kan du fx bruge MailChimp, som er gratis. De bedste mails: Tabt kurv, win back buyer, product interest. Disse mails opsættes og kører automatisk, så du skal ikke spekulere på hver enkelt mail. 


Jeg glæder mig til at høre om jeres millionomsætning. Smile1

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)