Jeg står og skal have udbetalt noget moms fra SKAT, men har ingen idé om hvorvidt mit firma har en nem konto eller ej?
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og har ikke oprettet nogen erhvervskonto nogensteder, så er lidt usikker på om mit firma''s nemkonto automatisk er min egen nemkonto, eller om jeg ikke kan få udbetalt moms?
Kan jeg selv indberette en nemkonto til min virksomhed, som så bare er min privatkonto?
teoretisk ja - men banken får omg besked da de SKAL køre hvidvask kontrol mm - og hvis ikke DE vil tilknytte dit CVR til en personlig konto, så kan de smide dig helt ud af banken og bede dig finde en anden bank, da du så er gået bag om ryggen på dem og kører erhverv uden aftale. Det vil ofte være resultatet eller som minimum - de kræver et større beløb end ellers - når de er blevet snigløbet
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Så har jeg fået åbnet en erhvervskonto hos min bank, som jeg fik login til idag, men der står på skat de har udbetalt den negative moms den 9 april? Hvordan skal den forståes? Ved i hvornår man så kan forvente de lander på kontoen?