Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til E-handel og Markedsføringsloven

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Fra  NanoShirt Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg er i gang med at starte et virksomhedsprojekt op, hvor vi skal sælge en t-shirt med en særlig membran i, har forskellige funktioner. Hertil har jeg nogle spørgsmål ifbm. hvilke områder af hhv. E-handels-loven og MF-loven vi skal være særligt opmærksomme på, ved salg via hjemmeside.

Yderligere har vi tvivl om, hvorvidt vi skal forholde os til produktansvarsloven, når vi har en leverandør til at producere vores produkt, hvorfor vi 'kun' er mellemhandlere.

Skal vi være obs på andet, end at vi skal markedsføre retvisende, og med god markedføringsskik ifbm. MF-loven?

Bør/skal vi levere fuld returret, hvis kunden oplever utilfredshed med membranen i tøjet, på baggrund af deres subjektive vurderinger? eller skal vi undlade fuld returret? hvilken lovgivning er der på det område? 

Håber forummet kan hjælpe, da vi er lidt nye i det. :-) 

(Disse spørgsmål stilles ifbm. et skoleprojekt, hvor vi opstarter en virksomhed. Vi læser på Erhvervsakademiet i Aarhus)

Hav en god dag,

Anders :) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom I kun er mellemhandlere så er det jer der har ansvaret for produktet overfor kunden. At I så kan gøre leverandøren ansvarlig er en sag mellem jer og leverandøren.

Der er returret jvf. loven, men der er også en "service" returret som gør at kunden er glad og måske senere kommer tilbage eller snakker om jer i rosende vendinger. Jeg har oplevet butikker stå fast på loven og det giver dem en shitstorm uden lige..... hvor andre som siger at loven bare er mindste nævner men som giver bedre returret får god omtale - selvom det måske koster lidt på bundlinien.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)