Hvad er Prisindikation
|
I hvilken forbindelse?
Normalt vil jeg mene, at prisindikation er udtryk for en formodet/anslået pris.
Hvad er Prisindikation
|
I hvilken forbindelse? Normalt vil jeg mene, at prisindikation er udtryk for en formodet/anslået pris. |
Blot som supplement til Peter > så visualiseres det måske bedst i en sætning: ”Ønsker du mere præcise prisindikationer for ovennævnte varegruppe…” Altså prisniveauet… |
Foreks i denne forbindselInformation om virksomhedenBranchePrisindikationOmsætningAnsatteRegionAnnonceIdDetailhandel/Specialforretningerkr 300.0001/2 - 1 millionUnder 5Midtjylland |
Jamen så er der vel tale om en anslået/omtrentlig pris/prisniveau. |
For mig ser det ud som en del af et skema der skal give nogle informationer om en virksomhed – eksempelvis ifm. med salg. Er det korrekt, så betyder prisindikation det prisleje sælger har i tankerne. Det er altså ikke noget eksakt prissætning – men mere det niveau som sælger kunne forestille sig… Hjalp det?? |
Ja lidt.. Det vil sige hvad de har tænk at sælge butikken til ????? |
I en køb/salgs situation er der flere faktorer der spiller ind – men det indikerer det økonomiske niveauet de har i tankerne… Så kan man sige – at man har et forhandlingsgrundlag ud fra den oplysning … eller at man føler den er så urealistisk at yderligere tiltag er spild af tid.
|
Håber jeg opfater spørgsmålet korrekte
en prisindifikation er en rette linje / en idenfikation/ en tilkendegivelse / en ide om en ca angivelse af en pris.
Hvor vil prisen for en vare ca ligge er det 100 kr eller 200 kr pr stk. osv.
Håber det var til hjælp
mvh wagbear
|