Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En hjemmeside fra bunden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide til en hjemmeside, eller det er en engelsk social platform for dem der skriver historier, blogger, er Ghostwriters eller bare en læser. 

Der vil også være en webshop og det skal være muligt at de bruger der på hjemmesiden kan sælger deres bøger der. 

Min ide er ret stor, så jeg tænker den skal laves fra bunden? Jeg vil gerne have at der ikke bliver brugt Wordpress, men der er en admin bruger specielt til mig og evt. andre admin der måske kommer i fremtiden. 

Jeg ved hvad jeg vil have, men jeg ved ikke andet end det.

Der skal spares op til hjemmesiden eller måske kan jeg låne pengene, men uanset hvad så aner jeg ikke hvad prisen ville være.

Som sagt, det skal være en social platfrom med mange funktioner. Hjemmesiden ville være en blanding mellem Wattpad, Tumblr og lidt Facebook

Jeg synes de firmaer jeg har kigget på arbejder med Wordpress, men det vil jeg gerne undgå. Ikke fordi Wordpress er dårligt, men jeg vil gerne have at man skal have en admin bruger i stedet.

Vil det være muligt? 

Det er en stor drøm at få den her hjemmeside oppe og kører, derfor ønsker jeg mig så meget at få den lavet. 

Min ide handler om at samle dem der skriver, blogger og læser på et sted. 

Dog, jeg kan ikke kode og aner intet om det, så jeg ved selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre - jeg håber i kan fortælle mig det :-) 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er almindeligt ikke at benytte CMS systemer i mange sammenhænge.

Start med at lave en kravspecifikation, som du kan bruge som grundlag for at indhente tilbud / priser på opgaven. Du kan google mange gode vejledninger til hvad en kravspecifikation bør indeholde.

De fleste udviklere starter ikke fra bunden, men benytter frameworks. De tre mest brugte frontend frameworks er Vue (vuejs.org), React (reactjs.org) og Angular (angular.io). Du bør derfor finde et bureau / en udvikler, som arbejder i et af disse.

Du kan kontakte webbureauer direkte eller søge efter billige udviklere (freelancere) på upwork.com, freelancer.com eller et af de mange andre freelancer sites. Vær varsom med udviklere fra 3. lande, så som Indien. De er meget billige i drift, men moralen er ekstrem lav. Ophavsret er ofte ikke noget de overholder.

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Jeg vil helt klart lave en kravspecifikation og jeg vil kigge på de hjemmesider du har nævnt.

Igen, tusind tak :-) 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina

Det lyder rigtigt spændende, dog lidt svært at lige se omfanget af opgaven. 

Fordi du taler om flere meget omfattende systemer.

Du kunne måske fortælle mere om din ide, eventuelt skrive en PM til mig. 

God arbejdslyst!!

René

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina,

Jeg har sendt dig en PM

Med venlig hilsen
Kim Hau
Web projektleder

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar Rene :-)

Det er meget svært at forklarer det hele herinde, da der er meget. 

Men for at gøre det kort så er det som sagt en slags social platform for bloggere, læsere, forfattere, samt et sted at finde forskellige ydelser; beta-readers, Ghostwriters, Critique partners, editors mm. 
F.eks. Mange forfattere er ofte mere end forfatter, de kan ofte bloggere og læser også. Derfor ønsker jeg at samle de fleste et sted, hvor det så er nemt at få og tilbyde hjælp, samt dele hvad man har skrevet osv.

Der vil være en lille webshop hvor man kan købe PDFer og hvor det er muligt for forfattere at sælge deres bøger. 

Det vil altså være et sted hvor især dem der skriver (bloggere og forfattere) og dem der læser. Dog, det er også for dem der har brug for de ydelser som jeg nævnte og dem der kan tilbyde de ydelser.

Men, det vil jo være social platform hvor man kan følge, være venner, chatte osv.

Det er noget svært at forklarer herinde, da der er meget som jeg ønsker og vil stadig have at det er simpelt for dem der skal bruge siden. Det er overskueligt i hovedet på mig. Altså, der er mange ting men, det vil være overskueligt og nemt - tænk ligesom Facebook. Man kan meget på siden, men det er alligvel ikke svært at gøre de ting for det er nemt at finde ud af. 

Jeg er i gang med at skrive hvad der skal være, hvor jeg så vil gemme det som PDF - du kan evt. få den hvis du ønsker. Jeg er også i gang med at tegne skitser om hvordan det evt. kan se ud - Kan lige sende en PB senere i dag :-)


Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil lige nævne at for mig virker det jo til at være en stor opgave, men nu aner jeg intet omkring sådan noget :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)