Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nyt enkeltmandsfirma HJÆLP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Er den nogen som ved noget om der kan fradrages moms på forplejning på kursus som jeg holder hver måned kursister betaler  et fast beløb og jeg sørger for leje at stort sommerhus, samt fuld forplejning, nogen gange spiser vi ude eller køber jeg det hele ind? har simpelthen ikke kunne finde noget om det ? ej heller om man må trække moms på fortæring fra når man sidder hjemme og arbejder har ikke erhverv, på adressen.  mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45

Som kursusudbyder kan du læse om momsfradrag for den kursusDELTAGERNE her https://www.bdo.dk/da-dk/nyheder/depechen-nyt-om-skat-og-moms/moms-af-kursusudgifter  også i forhold til om det er på kursusstedet osv  OG  for dig som udbyder her https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2085712  med hvor meget og hvornår 

Jeg ved ikke hvad du mener med momsfradrag for fortæring hjemme når du arbejder men du må slet ikke trække mad eller tilsvarende fra for dig selv under overarbejde eller andet - end decideret rejser og i visse fald - udearbejde sted hvor du ikke kan have mad med - men aldrig for hjemme eller dit kontor - hverken moms eller selve udgiften

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 18
Skrevet kl. 12:50

Hej igen uha ja det var godt at få besked, men det link du sendt er ikke lige møntet på mig, det er mig som udbyder  et weekend kursus jeg holder hver måned med ca 12-14 kursister hver gang, og det er der jeg enten tager dem med ud at spise/drikke  og køber ind i Netto/irma forplejning til resten af weekenden. det er disse udgifter jeg ikke kan se om jeg må trække fuld moms fra ?  mvh 

Tilmeldt 1. Apr 18
Skrevet kl. 12:52

TAK fik det NU åbnet !! mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)