Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina dropshipping - Moms og told

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa amino,

Jeg har gået lidt i noget tid og været lidt uklar omkring moms og told når det gælder dropshipping fra Kina.

1) Skal jeg ikke ligge de 25% i moms på mine varer ligesom hvis jeg dropshipper fra EU-leverandør?
2) Er det ikke slutbrugeren som skal betale for told HVIS pakken bliver taget i tolden?

Det skal lige siges at der ikke KUN tænkes på det danske marked men også det internationale :)

Håber amino-folket kan hjælpe mig ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39

Den der modtager varen fra told pålægges told - gebyr og landets moms som udgangspunkt - = dine kunder bliver næppe glade - da de givet kan købe samme vare uden det besvær og med en kendt pris lokalt
http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html  
Opstart af dropshipping hvor man ikke selv håndterer moms - gebyr - told - er en ret dødfødt ting konkurrencemæssigt

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 15:58

Hej, den øvelse du beskriver hedder populært sagt 3 parts logistik. Det er fuld lovligt at importere en vare, og få den leveret direkte til sin kunde. Der er dog nogle detaljer man skal have styr på. Speditøren er det vigtigste, det er der flere grunde til, for det første er det som regel ham der laver fortoldningen. Da varen rent handelsmæssigt går mellem dig og din leverandør, men fysisk igennem din leverandør og din kunde, er du næppe interreseret i, at den faktura der ligger til grund for indfortoldningen kommer ud til din kunde, det sker helt pr. automatik, hvis din speditør ikke er opmærksom på forholdet mellem dig og din kunde.

Denne øvesle i logstik, bliver kun mere kompliceret, hvis du også bruger den i andre lande indenfor EU, emn, du skal under alle omstændigheder have det sat ordentligt op, hos din speditør / kurerselskab.

DA det er dig der importere varen, skal du sælge den med moms ligesom med alt andet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)