Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantebrev med god indfrielses kurs fif/gode råd ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos Wink

Er kommet i en situation hvor jeg synes min bank prøver på at flå mig og søger derfor lidt input fra de altid kreative Aminos.

Situationen er den, at min kone og jeg i længere tid har været på udkig efter en grund hvor vi kan bygge ny bolig OG få plads til en 3-400kvm garage til hobby projekter og forskellige køretøjer som vi har. Ofte har det dog været sådan at den type ejendomme altid lagde ude på landet og det ønsker vi ikke.

Men nu er vi blevet så heldige at finde en grund hvor der allerede er bygget en 350kvm isoleret hal som er PERFEKT !! Den står på en 3000kvm grund og har pt. status som erhverv, da der ikke er bygget bolig på den. Dette har nuværende ejer fået lov til da grunden med tiden er blevet omringet af nybyggeri, så jeg har haft en dialog med kommunen og det er muligt at ændre status til enten blandet bolig/erhverv eller privat.

MEN....kommunen vil ikke ændre status før byggeriet er udført, banken vil ikke give "almindelig" belåning før status er ændret, så vi er fanget lidt i ingenmandsland.

Så en mulighed kunne være at få lavet et pantebrev, købe grunden, sælge vores nuværende bolig og så bygge nyt hvorefter vi ville indfri pantebrevet.

Men hvem er bedst/billigst med pantebreve ? Jeg tænker især på stiftelse og indfrielseskurs

behovet er 1.300.000kr og vi ville kunne smide 100-200.000kr i udbetaling.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal selvfølgelig lige nævnes at banken selvfølgelig gerne vil lave at almindeligt erhvervslån, men det virker som at være en alt for dyr løsning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, spørg en kreditforening om du kan få et forhåndslån. Det er et lån, hvor provenuet indsættes på konto i et pengeinstitut, og provenuet skal benyttes til det aftalte, her byggeriet. Det vil nok kræve, at du får et tilsagn fra kommunen om ændring til blandet bolig/erhverv, når byggeriet er gennemført.

Med det tilsagn bør du kunne få et forhåndslån i en kreditforening. Forhåndslånet ændres til endeligt kreditforeningslån når betingelserne er opfyldt. (her byggeriet)

Du kan selv tage kontakt til en kreditforening, hvor du forelægger dine planer og din økonomi.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man ikke stadig få en "byggekredit" og den vej rundt, få en mellemfinansiering. Det lån skal jo kun forrentes sålænge byggeprocessen er igang... Og enten indtil den er færdig eller kommunen ændrer status på grunden.... evt forespørg I flere banker, de kan med fordel spilles ud mod hinanden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)