Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LAN-Party arrangement - nogen med tips og tricks?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! :)

Jeg går lige for tiden med nogle kammerater og prøver at få et LAN-Party på benene i vores lokalområde (udkanten af Randers)

Vi har ideer til lokation, vi har leget med en hjemmeside, prøvet at lægge et budget osv.

Med i vores overvejelser har vi naturligvis deltagerpladser (100-150) og billetpris, vi har også fundet et firma der kan sørge for strøm og netværket.

Vi føler dog hele tiden at vi har overset noget vigtigt, og vi har også enkelte spørgsmål:

Internet? Stederne har selvfølgelig en internetforbindelse, men jeg tvivler meget på at den kan håndtere en flok nørder en hel weekend. Er det noget man bare sådan lige kan skrue op for, eller hvordan? Selvfølgelig mod betaling.

Borde og stole. Vi har selv været til LANs før, men vi har aldrig rigtig lagt mærke til borde og stole. Nu står vi selv og skal lede efter dem, men synes dog ikke vi kan finde nogle udlejere i Randersområdet? Hvor store skal sådan nogle borde være, og hvilken slags plejer man at bruge til den slags events?

Billetsalg. Vi har kigget lidt rundt omkring på forskellige sider, uden held. Hvor kan man sælge billetter, der senere kan udskrives, og scannes med en QR-kode eller lign. ved ankomst. Det må også gerne understøtte seatmaps, da dette ville gøre det meget nemmere for alle.

Er der noget vi har overset (eller. Hvad har vi overset? Wink ) Og er der nogle med erfaring der kan smide lidt tips og tricks med på vejen?

På forhånd tak.

- Victor.

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 26
Fra  aktier Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Til en sådan event vil der nok blive drukket en del cola, spist en del chips, og slik.

Størstedelen af jeres indtægt vil nok være i en bar der sælger den slags.

Skal det vare flere dage, så vil folk nok gerne kunne kæbe mad eller sandwiches.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

peter:

Til en sådan event vil der nok blive drukket en del cola, spist en del chips, og slik.

Størstedelen af jeres indtægt vil nok være i en bar der sælger den slags.

Skal det vare flere dage, så vil folk nok gerne kunne kæbe mad eller sandwiches.

Har godt tænkt lidt over en slags "bar" hvor man kunne sælge den slags. Ved godt nok bare ikke lige hvor al den sodavand skulle komme fra? Kan man bare smutte ned i den lokale netto og købe x antal rammer med colaer, og sælge dem videre?

Har tænkt over at kontakte nogle firmaer, som Candyking der holder til ret tæt på hvor jeg bor. Er der nogen mulighed for at de ville stille op med en stander til bland-selv-slik? Vi står selvfølgelig for salg, genopfyldning osv.

Mener at man skal have et såkaldt "hygiejnebevis" for at må lave og sælge mad og sandwiches. Og sådan et har jeg ikke lige. Mine madlavningsevner er også jævnt elendige. Kan man sætte nogle madbilletter til salg, der f.eks. indeholder en sandwich til hver aften. Og så bestille kæmpestort ind fra en sandwichshop? Man giver selvfølgelig besked på forhånd så de ikke lige pludselig står og skal lave aftensmad til en hel måned på ingen tid ;)

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor

Lyder som et fedt projekt i har gang i. 

Jeg har selv været til en del lan partys, men det ville da være fedt hvis der kom et fast et til Randers, det tror jeg der er en målgruppe som venter på :)

Oprettelse af sådan et har jeg ikke totalt styr indenfor, men hvis det er noget i kan se der vil tiltrække mange burde i skaffe jer et CVR nummer, som også giver større mulighed for at handle med andre virksomheder, samt kan i vist købe uden moms (ikke helt sikker).
Men ja, kontakt da de lokale virksomheder, om de ikke vil være med på noget samarbejde eller sponsorer det. Sandwichshoppen eller Kylling og Co. kan måske være med på noget madordning, så i kan få noget mad, hvilket også vil trække folk til, samt i kan tjene lidt der tænker jeg.

Med borde og stole, skal i nok have fat i et udlejningsfirma. Jeg ved der findes nogle af disse i Randers!

Og med sådan et koncept, så skal i da have fat i et logo og noget branding? Hvis i går igennem med jeres projekt, så skriv til mig. Så er jeg villig til at give en Randrusianer et lille tilbud på noget grafisk :)

Håber i får lavet noget fedt

Mvh.
Rasmus Pagter

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra Randers
Tilmeldt 25. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Pagter :

Hej Victor

Lyder som et fedt projekt i har gang i. 

Jeg har selv været til en del lan partys, men det ville da være fedt hvis der kom et fast et til Randers, det tror jeg der er en målgruppe som venter på :)

Oprettelse af sådan et har jeg ikke totalt styr indenfor, men hvis det er noget i kan se der vil tiltrække mange burde i skaffe jer et CVR nummer, som også giver større mulighed for at handle med andre virksomheder, samt kan i vist købe uden moms (ikke helt sikker).
Men ja, kontakt da de lokale virksomheder, om de ikke vil være med på noget samarbejde eller sponsorer det. Sandwichshoppen eller Kylling og Co. kan måske være med på noget madordning, så i kan få noget mad, hvilket også vil trække folk til, samt i kan tjene lidt der tænker jeg.

Med borde og stole, skal i nok have fat i et udlejningsfirma. Jeg ved der findes nogle af disse i Randers!

Og med sådan et koncept, så skal i da have fat i et logo og noget branding? Hvis i går igennem med jeres projekt, så skriv til mig. Så er jeg villig til at give en Randrusianer et lille tilbud på noget grafisk :)

Håber i får lavet noget fedt

Mvh.
Rasmus Pagter

Tak for de fine ord! Ja, der mangler virkelig noget her i Randers som "alle" har råd til. Synes billetpriserne til f.eks. GGFestival var helt hen i vejret.

Tror faktisk det sted jeg har kontakt til i øjeblikket allerede har borde/stole. Men ellers, hvis du kender nogle må du meget gerne smide et link ;)

Mht. branding har jeg lavet noget meget basalt, og arbejdet lidt på en hjemmeside. Kritik er meget velkommen: www.dblan.dk . Og jo, billederne skal nok skiftes ud, eftersom jeg ikke har rettighederne til dem. Men tænker bare man kan købe et par billeder på GettyImages igennem Squarespace. Synes umiddelbart det lyder som den nemmeste løsning

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser da ikke ringe ud, og fint logo

Jeg er ikke lige bekendt med nogen udlejningsfirmaer dsv, men håber i finder et fedt sted.
Da der er de store lan partys derude handler det om at markedsføre sig godt, især til det lokale. Evt få nogle creators med, det tænker jeg giver en del traction

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra Randers
Tilmeldt 25. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Pagter :

Det ser da ikke ringe ud, og fint logo

Jeg er ikke lige bekendt med nogen udlejningsfirmaer dsv, men håber i finder et fedt sted.
Da der er de store lan partys derude handler det om at markedsføre sig godt, især til det lokale. Evt få nogle creators med, det tænker jeg giver en del traction

Tror godt jeg kan få borde/stole med der hvor jeg prøver at leje mig ind. Jeg har ret gode kontakter, både familie og tidl. arbejdsgiver.

Ikke lige tag dig af at kortet er sat til et eller andet kebabhus som default når man ikke har angivet adresse...

Jeg kender et par content creators, som jeg er ret sikre på gerne ville med. Min største udfordring er nok at skaffe sponsorere. Aner ikke rigtig hvordan jeg skal kontakte dem. Jo, per mail. Men hvad man lige sådan skal skrive? Er ikke erfaren overhovedet på det område.

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu bedre end mail. Giv den et kald på mobilen. Virker meget bedre på folk

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra Randers
Tilmeldt 25. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Pagter :

Endnu bedre end mail. Giv den et kald på mobilen. Virker meget bedre på folk

Helt sikkert! Men igen. Hvad i al verden siger man? Confused 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)