Goddag alle, Jeg har søgt på dette fora ved svar på ovenstående, men jeg syntes ikke helt svarende er helt uddybende, og om ikke andet er de temmelig gamle. Så måske der er nogen der kort kan ridse hvilke muligheder op der er. Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed, dette er min eneste indkomst (fuldtid), og den drives fra eget hus. Jeg bruger 2 værelser til gesjæften. Et som kontor og et til et lille montageværksted. Og så har jeg også lagt beslag på op til halvdelen af vores udhus som en slags grov-værksted. Jeg bruger noget mere strøm til ovenstående, end om det blot var et alm. kontorhold. Internet er et must, da mine måleinstrumenter opdateres/kalibreres den vej. For at undgår evt. diskussion med skattefar har jeg en mobil med 2 simkort, et til privat og et til firma. Så hvad kan man trække fra, i grove træk?
På den lange bane: Hvis jeg nu lavede et selvstændigt anneks (jeg føler at familien måske gerne vil havde pladsen retur…) og placerede i haven, og flyttede værkstedet og kontor der ud, kunne jeg så trække anskaffelsen fra? Min tanke er evt. at købe et færdigfabrikeret et, ala en hytte. Og den kunne man jo tage med sig om man en dag flyttede. MVH AM |
Du kan ikke få fradrag for andet end en % af ejendommens skatter og faktisk forbrug - evt % - når du er ejer. Du kan ikke leje ud til erhverv uden det giver skat uden fradrag og så duer det jo ikke. Det gælder uanset du bygger nyt eller ej
OM du har fradrag for % af skatter osv kræver meget skarpt, at du absolut intet privat har i lokalet og det ikke som udgangspunkt er gennemgang til andre private lokaler Det er ikke let at have fradrag i egen bolig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html
Du kunne overveje at flytte det hele ud og leje dig ind med fuldt fradrag
vh John Hannover