Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag: enkelmandsvirksomhed i eget hjem - primær indkomst ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag alle,

Jeg har søgt på dette fora ved svar på ovenstående, men jeg syntes ikke helt svarende er helt uddybende, og om ikke andet er de temmelig gamle.

Så måske der er nogen der kort kan ridse hvilke muligheder op der er.

Jeg driver en enkeltmandsvirksomhed, dette er min eneste indkomst (fuldtid), og den drives fra eget hus. Jeg bruger 2 værelser til gesjæften. Et som kontor og et til et lille montageværksted. Og så har jeg også lagt beslag på op til halvdelen af vores udhus som en slags grov-værksted.

Jeg bruger noget mere strøm til ovenstående, end om det blot var et alm. kontorhold. Internet er et must, da mine måleinstrumenter opdateres/kalibreres den vej. For at undgår evt. diskussion med skattefar har jeg en mobil med 2 simkort, et til privat og et til firma.

Så hvad kan man trække fra, i grove træk?
er der en ca. kvadratmeter pris man kan beregne på de kvm man ligger beslag på i boligen?

På den lange bane: Hvis jeg nu lavede et selvstændigt anneks (jeg føler at familien måske gerne vil havde pladsen retur…) og placerede i haven, og flyttede værkstedet og kontor der ud, kunne jeg så trække anskaffelsen fra? Min tanke er evt. at købe et færdigfabrikeret et, ala en hytte. Og den kunne man jo tage med sig om man en dag flyttede.

MVH AM

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47148
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04

Du kan ikke få fradrag for andet end en % af ejendommens skatter og faktisk forbrug  - evt % - når du er ejer. Du kan ikke leje ud til erhverv uden det giver skat uden fradrag og så duer det jo ikke. Det gælder uanset du bygger nyt eller ej

OM du har fradrag for % af skatter osv kræver meget skarpt, at du absolut intet privat har i lokalet og det ikke som udgangspunkt er gennemgang til andre private lokaler Det er ikke let at have fradrag i egen bolig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 
Du kunne overveje at flytte det hele ud og leje dig ind med fuldt fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 23:16

Tak for dit hurtige svar :-)

Fra din blog

3: 
Det er en fordel hvis værelset er fysisk adskilt fra privat del i boligen, f.eks. med egen indgang, og det vil normalt medføre et nej, hvis familien f.eks. skal gå igennem rummet for at komme fra køkken til stue, eller toilet.
Men hvis man IKKE skal gennem lokalet, hvad så? Man kan sige de begge er en "blind vej" forstået på den måde de leder ingen steder hen (som et værelse normalt gør)

Jeg har ført haft et lejemål ude i byen, men det fungere bedre at jeg arbejder hjemmefra. Så kan jeg lave noget når ånden og kreativiteten kommer over mig - som nu f.eks. og uden det går ud over familien.
Det virker jo nærmest som om SKAT og familien Danmark ikke værdsætter at folk kun har sit virke hjemmefra, ellers meget benyttet i det store udland hvor de pga. afstande ansætter en repræsentant / lokal mand så de kan holde rejseomkostninger nede. (Men om jeg skulle pendle fra Jylland til borgen eller DR pr. fly hver dag, så var der ingen problemer)
MVh AM
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Jeg ved ikke om skat ikke værdsætter man arbejder hjemmefra - men du må jo læse linket. De værdsætter ikke man tager fradrag for noget andre ikke har fradrag for, eller som man kan snyde med

Hvis værelset er en blind tarm, så er der jo ikke behov for at gå gennem det for at komme til andre rum i boligen

vh John H

Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 21:07

Hej John

Nu har jeg fået nærlæst din blog/artikel. Fint stykke arbejde. Samt fået læst de links du henviser til.

Det ville jo være synd og skam at sige vi har nogle enkelt og smidige regler, som gør det attraktivt for folk at tænke på at starte op hjemmefra. (for så kunne der jo være nogen der havde en lille fordel i forhold til naboen). Nu har jeg været selvstædig i 20 år i forskellige konstellationer, var jeg en ung mand der skulle starte nu - så ville jeg ikke, af den simple årsag man skal bruge alt for meget tid til at forholde sig til opgaver der ikke har med ens fag at gøre. Og man bliver jo som oftest selvstændig pga ens kærlighed til sit fag.
http://trendsonline.dk/2017/01/06/rapport-danmark-stadig-nation-loenmodtagere/ - DK nummer 4 fra bunden
Nå det var det var lige et par sure opstød over jeg ikke kan "få mine fradrag" :-)

Jeg tror jeg på forhånd opgiver, bliver jeg efterfølgende kaldt til torskegilde om dette er den evt. økonomiske gevinst af dette jo sat over styr. Så jeg tror blot jeg spiser en ekstra stor bøf ect. når jeg er ude og spise med mine kunder, og kompensere på denne måde.

Du har et dødt link under "startvækst" der henviser til: https://startvaekst.virk.dk/drift/oekonomi/moms-og-skat/fradrag/virksomhed-i-privat-bolig

Og i øvrigt stor ros her fra til dine mange spændende (så spændende regnskab nu en gang kan være ;- )  artikler du har skrevet, https://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html dem vil få kigget igennem.

MVH AM

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

Tilmeldt 29. Oct 11
Skrevet kl. 14:49

Hej John

Jeg er faldet over denne: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2083512 hvor de kommer med nogle forskellige eksempler der er godkendt/forkastet.

Tænkte at linket havde relevans på din artikel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15

Jo tak - problemet med skats links er blot, at de ret ofte ændrer en lille detalje og så ender den i dødt link, men jeg tror som jeg tager den med alligevel. Den siger dog heldigvis det samme :) 

tak

John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)