Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af løn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Tak for et fantastisk forum. Jeg har brug for lidt hjælp. 

Jeg drømmer om at have min egen skiltevirksomhed. Så jeg fik den fantastiske tanke at starte ud som freelance skiltemontør, derefter stille og roligt bygge en skiltevirksomhed op ved siden af, for at til sidst fokusere 100% på det.

Da jeg er en kylling og ikke bare tør kaste mig ud i hvad som helst så skal der først regnes på tingende for at se om jeg kan få det til at løbe rundt.

Tanken er at melde mig ind i et vikarbureau for at have en del af en fast indtægt, så jeg kan holde hovedet over vandet. planen er at arbejde der 3 dage om ugen og bruge de resterende 4 på at sælge mig selv samt mine produkter.

Jeg har lavet et fint Excel ark hvor jeg kan flytte rund på forskællige tal, hvad angår udgifter og forskællige indtægter. For at danne mig et mere nøjagtigt overblik så er mit spørgsmål følgende. hvad har jeg glemt?

faste udgifter

Dinero

Bil leasing (per måned)

Lovpligtige forsikringer.

Bogholder (per kvartal)

Revisor (årligt)

Mulige indtægter

vikarbureau

Freelance skilte/folie montage

bildekorationer

solfilm på plane overflader

Mangler jeg noget under faste udgifter?

Hvis jeg har råd til at udbetale 10.000,- til mig selv, hvad får jeg reelt i hånden? Jeg går ud fra det ikke bare er 10.000*Skate %. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50

Lyder som du vil stifte personlig virksomhed som kan være fint nok her
Revisor er så ikke et krav og kan nok undværes hvis du bruger en god bogholder online
10.000 overskud vil give dig ca 5.900 kr i lommen efter skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:52

Tak for svaret. Jeg skule nok have sagt det skulle være IVS. Ved ikke om det gør nogen forskæl? Og hvordan er det tal regnet ud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14

Det  gør forskel i forhold til lovligt arbejdsskadeforsikring - men hvis skat kan mene du nu fakturerer dig selv fra eget selskab - bort som vikar eller andet honorar eller løn lignende til bureau - så kan det blive meget dyrt at gøre det i selskabsform - over 100% - så HVIS det ikke med sikkerhed vil blive vurderet som 100% selvstændig virksomhed, men måske honorar eller lønmodtager virksomhed, så er IVS et skidt skidt valg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)