Alle, som har erfaring med PR og branding ved, at den bedste reklame du kan få, er god gammeldags mund til mund-metode. Grunden er indlysende: Hvis du skulle ud og købe en vaskemaskine og ingen forstand havde på hårde hvidevare, så ville du lytte til din familie eller venner før du tyede til google. Sådan er det i hvert fald stadig for det fleste. Og dog … Man kunne også nemt forestille sig, at du rent faktisk gik ind og benyttede dig af den store mængde brugerdrevne data, som findes på internettet. Eksempelvis de mange millioner forums, hvor der dagligt stilles spørgsmål og svares på alverdens produktrelaterede emner lige fra outdoor Living til spabade. Forestil dig, at du kunne komme disse forums i forkøbet og tage ejerskab på svarene, så din næste kunde kom direkte til dig, når de står med tvivlen. Ovenstående er et spørgsmål om simpel psykologi. Det handler om at anvende storytelling til at tage din målgruppe i hånden – før de selv undersøger sagen og forsvinder ud af dine hænder. Hjælp din kunde til at hjælpe dig – så er du godt på vej. |
Forstår hvad du skriver, men forstår ikke hvordan du har tænkt dig at få dine kunder til at fortælle om dig.