Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varekøb uden for EU inden virksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg fik udleveret mit CVR.nr. fra SKAT midt i marts. Virksomhedsstart pr. 1/4
Jeg læste omkring import af varer uden for EU, at man skal have oprettet virksomhed med valg af import. Jeg forstod således, at når jeg har fået mit CVR. kan jeg begynde at handle med udlandet (uden for EU)
Jeg har fået de første varer hjem, her små 12-13 dage inden virksomheden står til at starte officielt.
Men nu når jeg sidder og kigger på hvordan det hele skal bogføres og kan forstå på det, at jeg ikke skulle have importeret uden for EU før virksomhedsstart. Jeg kan forstå på det, at jeg ikke kan tage det med i bogføringen? Men jeg har varerne på lager som skal sælges. Hvordan får jeg dem ført ind i varelagre på en korrekt måde?

Tilmeldt 21. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jo ikke været en lovlig import - da man ikke må importere uden at være importregistreret. Det har så ikke med bogføring at gøre som sådan - men du kommer til at bryde lov om importregistrering - og har vel formentlig betalt moms af importen også - en moms du jo så ikke vil kunne få retur

du kan vel bogføre det som køb af dig selv til den fulde pris du har givet blot - uden momsfradrag- men om du siden ved kontrol kan få bøvl med import uden importregistrering erhvervsmæssigt ved jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)