Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af Enkeltmandsvirksomhed, men på standby?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er endelig nået så langt i mit projekt, at jeg skal oprette mit første CVR-nummer.

Dog møder jeg nogle problematikker, som jeg ikke kan finde svar på.

Hvis jeg går ind og opretter selskabet på Virk.dk, skal jeg vælge firmaet som momsregistreret.

Dog er vi ikke langt nok i processen til, at vi skal begynde at indberette moms, forskudsopgørelse osv..

Så spørgsmålet kommer her:

Kan jeg oprette selskabet, uden at have nogle omsætning. I så fald, hvordan gør jeg så i forhold til de forskellige indberetninger? (Moms, forskudsopgørelse osv.)

Er der en nem og overskuelig måde at gøre dette på, så det ikke kommer til at gå ud over virksomheden?

Derudover står jeg pt. med ene elevuddannelse og har en fast løn hver måned. Skal jeg tage dette i betragtning, når jeg opretter selskabet så jeg ikke kommer i bekneb med skat?

Jeg ved der er mange kloge hoveder herinde, så jeg takker på forhånd for hjælpen.

Mvh.

Sebastian Prehn Sørensen

Sebastianprehn@outlook.com

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et selskab er en juridisk enhed for sig selv og derfor må den ikke blandes med dit privat.

Jo du kan bare indberette 0 selvom du ikke har brug for det. Så er det lidt ligesom standby.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian.

Skal blot lige være helt sikker: Du skriver i overskriften "Oprettelse af enkeltmandsvirksomhed", men i teksten omtaler du det som "selskabet". Vil bare lige slå fast, at der er forskel på enkeltmandsvirksomhed og selskab.

Men jeg antager, at det er enkeltmandsvirksomhed, der her er tale om.

Du skal momsregistrere dit firma, hvis du forventer en årlig omsætning på over 50.000 kr. Momsen kan du ikke forudregistrere. Den skal blot gøres op og indberettes hvert kvartal eller halve år (formentlig hvert halve år i dit tilfælde).

Du kan sagtens oprette din virksomhed uden på forhånd at have en omsætning (den kommer jo først, når du har firmaet).

På din forskudsopgørelse kan du registrere dit forventede overskud af din enkeltmandsvirksomhed. Dette behøver du ikke gøre nu - det kan godt vente til du måske har et lidt mere klart billede af, hvad du kommer til at tjene. Men vent ikke for længe, da du så risikerer at skulle betale et væsentligt større beløb i skat.

Overvej også hvilken skatteordning du vil have (alm. indkomstskat, virksomhedskatteordning etc.)

Mvh. Kasper

Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Tusind tak for dit svar, men ja du har helt ret det er en enkeltmandsvirksomhed.

I forhold til skatteordning, hvad ville så være det rigtige at vælge?

Jeg vil ikke trække penge ud af virksomheden, før den har en ordentlig egenkapital. Så ud fra det må virksomhedsskatteordning være det bedste valg?

(Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl)

Mvh.

Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent så længe du kan - men når i stifter og har momsregistrering så skal der momsindberettes, om ikke andet 0 indberettes- og føres regnskab og bruges udvidet selvangivelse + forskudsangivelse (ellers kan skat selv sætte tallene)

Uden omsætning kan du naturligvis risikere skat ikke godkender fradrag for evt rene opstartsomk. 

Ved brug af VSO skattemæssigt skal du regne med at du skal bruge hjælp til hæverækkefølge mm i årsregnskab - men vent med at beslutte til du ser om du har et overskud som skaber problem, for normalt er det ikke voldsomt klogt at gemme overskud som opsparing, hvis ikke det er i ly for topskat eller su - for så risikerer man netop topskat

husk CVR vil kunne betyder du ikke kan få dagpenge eller dimetantsats efter en uddannelse

Du starter med at sige VI er ikke så langt at - man kan ikke være VI i en enkeltmands, det ville kræve et I/S - eller et selskab

Overvej min bog Personlig virksomhed som omfatter PMV (uden moms og max 50 t oms), enkeltmands med moms og I/S - med stiftelse, skat, moms, regnskab og en masse andet - 55 kr som e-bog (eller paperback) let læst netop til en opstart http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

god vind med det  vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anbefaler klart selskab end I/S

Selskab er IVS, ApS, A/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)