Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiverbetalt kursus - moms og skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg ejer et momsregistreret IVS gennem mit holdingselskab og er ansat som direktør. Jeg er endnu på et stadie, hvor jeg ikke udbetaler løn til mig selv.

Jeg er interesseret i et kursus hos DJØF, der ajourfører mig på nyeste viden inden for lige det, jeg arbejder med, men jeg er usikker på, hvordan jeg skal betale for det. Jeg vil jo gerne kunne slippe for moms, så umiddelbart tænker jeg, at min virksomhed betaler regningen, og at det indgår i momsregnskabet. Er det korrekt? Er der noget, jeg skal være opmærksom på i mit private skatteregnskab, hvis jeg får et kursus, som min virksomhed betaler? Eller er jeg nødt til at betale for kurset privat? 

Elvira

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kurset er ny viden og ikke nødvendig udbygning af eksisterende -så skal du bare betale selv
Du kunne evt få fradrag hvis du havde en uddannelse du bygger selskabet på og der nu er krav om at du  ud over uddannelsen skal kunne xxxx men ellers der der ikke fradrag for uddannelse og moms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan det være at nogen arbejdsgiver betaler for efteruddannelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel fordi det gavner virksomheden, personalet og så skader det nok ikke at der er fradragsret efter ligningslovens paragraf 31....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)