Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boligudlejning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil købe en lille ejendom med 3 lejligheder. 
Derfor er jeg i tvivl, om jeg blot skal udleje lejlighederne privat, eller om jeg skal oprette et ApS selskab og gøre det den vej igennem 
Jeg vil formentlig indenfor 3-4 år selv bo i én af lejlighederne. 

Hvad ville være smartest at gøre?

Mvh. Kristoffer

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af dine personlige forhold m.v., men der er en række omkostninger til at drive og opretholde et ApS, og er virksomhedens omfang ikke mere end 3 lejemål, så giver det nok ikke rigtig mening. Tingene bliver også kompliceret af, at du planlægger at bo i den ene lejlighed på et tidspunkt. 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar. 
Hvis jeg nu i fremtiden gerne vil udvide med 3 lejemål mere, kan man så etablere et selskab, og køre alle 6 lejemål indover?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du kan godt sælge dine privatkøbte lejligheder til selskabet. Du skal bare betale omkostninger til tinglysning, optagelse af lån, kurstab m.v. igen. 

Igen afhænger det af en masse private faktorer, men du kan med fordel undersøge, om du kan optimere dit forløb og setup ud fra "parcelhusreglen". Særligt hvis du selv planlægger at bo i en lejlighed i en periode. 

https://familieadvokaten.dk/emner/937.html

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer

Blot en tanke:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad din økonomiske status privat er, men har du snakket nogen vdr finasering af denne ejendom, samt evt flere?  min erfaring er bare at hvis man står uden en ordentlig pose penge eller anden form for sikkerhed, er bankerne ikke særlig tosset med ideen om at ligge ejendommen over i et aps selskab, da de ikke kan hæfte gælden til nogen.

Så måske har du ikke så mange valg muligheder som du selv tror. Eller måske har jeg bare været uheldig, i de sager jeg har spurgt (trods jeg selv har stået med et ret stort indskud, over 30%) i forhold til at starte et "udlejnings firma op"

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for input. Det vil jeg lige undersøge. 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Casper, 

Ved du, om jeg kan benytte Dinero til at holde styr på mit regnskab, hvis jeg vælger at holde det i privat-regi? Eller har du en anden metode i at holde styr på regnskabet?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

pold:
Så måske har du ikke så mange valg muligheder som du selv tror. Eller måske har jeg bare været uheldig, i de sager jeg har spurgt (trods jeg selv har stået med et ret stort indskud, over 30%) i forhold til at starte et "udlejnings firma op"


Du kan og vil i praksis blot skulle kautionere for gælden, hvilket i øvrigt også kan være en skattemæssig fordel. Jeg købte mine første lejligheder i et IVS selskab med et kapitalindskud på 3000 kr. Så alene ejerformen i et selskab er typisk ikke en barriere, så længe du bare privat kautionere for den. At der kan være bøvl med forsyningsselskaber og krav om depositum m.v. ved ejerskab gennem IVS' er en anden ting. 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer :
Ved du, om jeg kan benytte Dinero til at holde styr på mit regnskab, hvis jeg vælger at holde det i privat-regi? Eller har du en anden metode i at holde styr på regnskabet?


Det vil jeg tro. Jeg bruger selv Dinero og holder ellers styr på forbrugsregnskaberne med Google Sheets. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)