Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

renteswap

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg har for nogle år siden indgået en renteswap med  en bank, det var ualmindeligt dumt gjort, et har

kostet kassen. nu vil jeg indfri restbeløbet, og til min mener banken, at jeg skal betale en overkurs i forhold

til pålydende restbeløb??

er der nogen som har erfaring i den retning

mvh jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det er standard - renteswaps blev typisk indgået i f.eks andelsboliger og det har så ramt mange i nakken, da renten gik anden vej - nemlig ned ned ned. Renteswaps kører netop med indløsning (og er som regel inkonvertible og det medfører, at gælden på papiret er højere, når renten er lav, og mindre, når renten er høj. Derfor vil det koste at komme ud af en renteswap nu normalt
Vilkårene i de fleste rente-swap betyder normalt, at de kun kan indfries ved at indbetale omkostningerne for resten af løbetiden.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 26
Fra  aktier Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

s1:

Det var ualmindeligt dumt gjort.

Stort set alt hvad bankerne kan tilbyde er dumt.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
renteswaps blev typisk indgået i f.eks andelsboliger og det har så ramt mange i nakken, da renten gik anden vej - nemlig ned ned ned.

Ja, og har lige læst at en andelsboligforening omkring Aarhus, har tabt i Højeste Ret. Pengeinstitut kunne ikke gøres ansvarlig, i forhold til rådgivning.

Men også flere landbrug. TV havde nogle afsnit "Sikke en fest", der var en del Renteswaps nævnt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Renteswap betyder rentebytte, du bytter typisk en variabel rente til en fast rente for en periode. 

Renteswappen har i hele forløbet en værdi der kan være positiv eller negativ, det afhænger af renteudviklingen efter renteswapaftalen blev indgået.

Når perioden udløber vil værdien af renteswappen altid være = 0.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)