Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

T-shirt fulfillment service/ Dripshipping - Bogføring - Hjælp og diskussion

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amnio.

Har overvejet at kaste mig ud i en form for dropshipping.
Hvis nogen af jer kender til siderne: spreadshirt, teespring, redbubble, merch by amazon osv.

Disse er alle service-hjemmesider hvor man kan uploade sine designs og vælge produkter de skal printes på. 
Herefter håndteres "resten" af selve hjemmesiden. Alt fra, kundeservice, forsendelse, pakning, betaling osv.

Hjemmesiden tilbyder 2 salgsmuligheder:
1) - Jeg uploader mine designs hvorved en køber, "køber" rettigheden til at bruge mit design og få printet designet på et produkt efter eget ønske.
    - Jeg bliver betalt en "margin" som jeg selv bestemmer. Dvs. Jeg sælger en service.
2) - Jeg uploader mine designs og bestemmer selv produkterne. Køber, "køber" færdigproduktet.
    - Jeg bliver betalt en "margin" som jeg selv bestemmer. Jeg sælger et produkt.

Alt pre- og postsales håndteres af hjemmesiden selv. De sætter en "base pris" (inkl. VAT) som er prisen for et blankt produktet. Derefter pålægges en margin som er det beløb jeg selv vil pålægge varen(gevinst). Til slut pålægges forsendelsen.

Eksempel:
T-shirt Base Pris: 100kr
Selvvalgt Profit Margin: 30kr
Forsendelse: 50kr
I alt: 180 kr

Køber betaler hjemmesiden 180 kr --> Hjemmeside betaler mig 30 kr.


Mit spørgesmål er, hvordan skal jeg bogføre?

- I princippet, så betaler kunden jo hjemmesiden, og hjemmesiden betaler så mig min margin (lad os sige 30kr). 

Skal disse 30 kr kun beskattes? 
Skal jeg bogføre forsendelsen og omkostninger, selvom jeg ikke har noget at gøre med disse?
Skal jeg opkræve moms hvis et produktet bliver solgt i EU? eller ikke i EU? 

Som i kan læse er der en del som jeg skal have afklaret. Tror det forvirrende ligger i om min kunde er hjemmesiden eller min kunde er slusbrugeren, men også afhængig om hvilken af de 2 muligheder jeg vælger. 

Som i kan se er dette ikke et million dollar projekt. Jeg prøver bare at få et indblik i hvordan det ville være korrekt at gøre i denne situation.

På forhån tak.




Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Draco,

Have you figured out the answer? I'm also struggling with the same concerns.

Hossam

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)