Jeg driver en mindre webshop med en platform i Shopify og fakturaerne bliver automatisk overført til Dinero.
I dag, efter godt et halvt år uden problemer overhovedet oplevede jeg, at få en besked fra Storebuddy ang. at de ikke kan godkende fakturaen fra Dinero, da det betalte beløb ikke stemmer overens med fakturaen.
Problemet ligger i, at på min faktura i Dinero bliver der pludselig lagt moms på forsendelse - hvilket jeg ikke ønsker mine kunder skal betale. Og i Shopify bruger jeg indstillingen, som ikke ligger moms oveni fragten.. Hvor i systemet går det pludselig galt?
Hvis du sælger til danske kunder så er det jo ikke et frit valg med moms eller ikke moms på forsendelsen. Der SKAL moms på alt - også din forsendelse - alt andet er ulovligt, og så må det vel være dine shopify indstillinger der skal ændres. Der er ikke momsfrihed for fragt/porto/kørsel eller noget som helst
Har du tidl faktureret danske kunder - eller private i EU uden moms for noget som helst, så har du et problem
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER