Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordning og underskud

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Projektomslag.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

jeg har gennem årene brugt virksomhedsordning, fordi jeg har haft job ved siden af virksomheden og derved sparet overskud op i virksomheden via VSO. I 2017 kommer jeg ud med et mindre underskud. Men når man taster årsopgørelsen som beder den om at man trækker hele sit opsparede overskud ud af virksomheden, men jeg ønsker alene at trække overskud ud til dækning af underskuddet - er der nogen der kan sige hvordan gør man det i rubrikkerne under virksomhedsordningen 140-160 eller andet steds? Vh Henrik

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du husket at udfylde Rubrik 141 med, at du vil anvendte VSO?

Hvis du har foretaget hævninger i virksomheden i 2017, skal du også hæve opsparet overskud der svarer dertil.

Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,  Tak for dit deltagelse herinde med gode svar !

Jeg står med et underskud/tab i min virksomhed som er relativt stort. Jeg vil lige være sikker på, at jeg har forstået dig korrekt. Skal jeg anføre beløbet på underskuddet i rubrik 151 og samtidig selv indbetale samme beløb til skat fra mit overskud  ( tilbageholdt skat ) i virksomhedsordningen ?  

Venlig hilsen

Mette

Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Projektomslag.dk Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, rubrik 141 står til VSO. Jeg har fundet frem til at man skal huske at medtage evt renteudgifter for at beløbene stemmer og så acceptere systemet tallet. Men efterfølgende er jeg faktisk mest interesseret i blot at bruge hele mit underskud uden at hæve af opsparet overskud, således jeg kan undgå topskat. Er det muligt eller tænkes der logik på den måde at når man har et underskud så bruger man netop sit opsparede overskud til at dække dette? Vh henrik 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hglund:

Ja, rubrik 141 står til VSO. Jeg har fundet frem til at man skal huske at medtage evt renteudgifter for at beløbene stemmer og så acceptere systemet tallet. Men efterfølgende er jeg faktisk mest interesseret i blot at bruge hele mit underskud uden at hæve af opsparet overskud, således jeg kan undgå topskat. Er det muligt eller tænkes der logik på den måde at når man har et underskud så bruger man netop sit opsparede overskud til at dække dette? Vh henrik 

Når du har underskud er der krav om, at du hæver opsparede overskud, der fratrukket virksomhedsskatten mindst svarer til underskuddet.
Det fremgår af VSL § 13. 
Du kan derfor ikke få fradrag i din personlige indkomst for dit underskud.
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Memou:

Hej Ole,  Tak for dit deltagelse herinde med gode svar !

Jeg står med et underskud/tab i min virksomhed som er relativt stort. Jeg vil lige være sikker på, at jeg har forstået dig korrekt. Skal jeg anføre beløbet på underskuddet i rubrik 151 og samtidig selv indbetale samme beløb til skat fra mit overskud  ( tilbageholdt skat ) i virksomhedsordningen ?  

Venlig hilsen

Mette

Hej Mette,
Jeg tror du skal lave en selvstændig tråd til dit spørgsmål :-)
Underskud i virksomhed skal dog skrives i rubrik 112 på selvangivelsen og IKKE rubrik 151.
Hvad der skal stå i rubrik 151 afhænger af dine konkrete forhold.
Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ole, synes dog det ligner det spørgsmål der er oppe her :)

Er ny herinde, undersøger hvordan jeg kan stille mit spørgsmål særskilt .

Venlig hilsen Mette

Tilmeldt 22. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lille virksomhed med en virksomhedsordning, som har givet et stort underskud/ tab. Når jeg indberetter dette og siger ja til at jeg har ønsker beskatning via min virksomhedsordning i rubrik 147 bliver jeg ledt til rubrik  151, hvor jeg bliver bedt om at fratrække mit underskud fra min overskudskonto og foreslået at taste et minimums beløb ind som er langt mindre end mit tab/underskud.

Nu er jeg i tvivl om jeg selv skal indbetale mit fulde underskud af mit overskud fra min virksomhedsordning, når jeg bliver bedt om at modregne mit underskud ?

Jeg har også lønindtægt og modregner jeg virksomhedens tab, falder min samlede indtægt under topskattegrænsen, så det kan se ud til at det er godt at indbetale  så meget rest skat som muligt, frem for det mindre beløb der foreslåes ?  Har jeg forstået det rigtigt ?

Venlig hilsen Mette

Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Projektomslag.dk Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mette,

Jeg har netop fået svar fra Ole Lynge Andersen og mener at have forstået det nu. Du skal skrive dit underskud i Rubrik 112, har du renteudgifter du fratrækker i virksomheden skal du skrive dem i Rubrik 117. Rubrik 141 skal stå til VSO virksomhedsordningen. Rubrik 151 skal minimum være summen af hhv. rubrik 112 og 117. På den måde vil du trække dit underskud ud af virksomhedens overskud og lade resten stå i virksomheden. Håber mit svar kan hjælpe dig. Med venlig hilsen Henrik G Lund  

Tilmeldt 14. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Fra  Projektomslag.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have Ole. Det er meget præcis tale. Vh Henrik G lund

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)