Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min sag vundet ved paypal

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg købte jo for lidt over 8000,- kr inkl fragt - bestik. Rigtigt flot men 95% ca er ridset/skrammet. Det er simpelthen pakket forkert og det kan ikke sælges som værende "nyt". Jeg vandt tvisten hos paypal mod at returnere det hele til leverandøren i Kina. Det koster mig så lige meget mere end jeg har givet for selve ordren, så er jeg jo lige vidt. Jeg har betalt ca 3000 i fragt af de 8000 - hvordan får jeg refunderet til den pris igen? Nogen der har en god ide?

Jeg har også spurgt banken ang charge back - men de siger også umiddelbart at jeg skal returnere varerne "da jeg har fået lov til det".

(jeg er også gået i gang med at køre sagen gennem alibaba)

Nogen med en god ide?? Tak

Vh Helle

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre. du kan kun appellere til sund fornuft hos PayPal og bede dem om se bort fra reglerne, når fragten er så høj.

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tro mig - det har jeg prøvet - men er det muligt at finde fragt til den pris fra Danmark til Kina?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

fragt til Kina på pakkelabels.dk

0-1kgFra 416,00 kr.

1-5kgFra 511,00 kr.

5-10kgFra 1.007,00 kr.

10-20kgFra 1.481,00 kr.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Må jeg spørge hvor mange timer du har brugt på denne sag?

Prøv at gøre op med dig selv hvor mange timer yderligere du har lyst til at bruge?

Hvad kunne du fx tjene ved at arbejde på andre projekter hvis du brugte denne tid?

Og nu lyder jeg måske lidt hård, men hvis du ikke har råd til at miste 8000kr ved en bestilling der går galt, så er det nok ikke Kina du skal handle i / med. Der er rigtig mange der tror at man "bare" kan bestille noget i Kina, og så er alt jo godt. Mange forventer også en form for beskyttelse ala i DK / EU, for vi er blevet vant til at være beskyttet her og der og blive holdt i hånden hvis tingene går galt. 

Hvorfor vender du det ikke om og prøver at få noget positivt ud af det?

1) Doner bestikket til en lokal forening, eller andet og få lidt omtale i lokal-pressen

2) "giv" bestikket væk til nuværende eller potentielt nye kunder. Vær ærlig, sig du har et parti beskadiget bestik. Det fejler intet, men er ridset så det kan ikke sælges. Du kan evt. krydre det med en auktion hvor det køber betaler - det giver du til et velgørende formål.

Men igen - er der ikke plads til et tab på 8000kr så er import fra et land som Kina nok ikke den rigtige strategi i fremtiden. Blot en tanke

Mvh

Morten

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hele 80 kilo :-) - men tak

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten - ja, du har sikkert ret, og en interessant tanke. For mig er det lidt en princip sag. Jeg har handlet med alibaba i mange år efterhånden og har nærmest kun gode erfaringer. Jeg havde da også set prøver af disse før jeg bestilte, så jeg tror ikke "bare" :-) 

Hvis jeg kunne få returneret til omkring de samme penge vil jeg jo stadig få 5000 tilbage, det er da også værd at gå efter synes jeg.

Men alligevel, nogle interessante tanker du har gjort dig, tak.

Vh Helle

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)