Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsmoms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp, John Hannover!

Jeg mener at kan huske, at du har udpenslet det omkring salgsmoms.

Jeg har en debat med en direktør i et af mine firmaer.

Hun mener, at der skal betales moms af ALT, se eksempel længere nede.

Jeg mener, at det er af fortjenesten, som jeg mener John Hannover, har skrevet.

Eksempel 1 (Som min direktør mener)

Indkøb: Kr. 100,00

DB: Kr. 100,00

Salgspris: Kr. 200,00

Dermed bliver salgsprisen inkl. moms. Kr. 250,00, momsafregning kr. 50,00.

Eksempel 2:

Som jeg husker John Hannover forklarede:

Indkøb: Kr. 100,00

DB: Kr. 100,00

Salgspris: Kr. 200,00

Salgspris: Kr. 250,00, momsafregning kr. 25,00.

Altså moms af fortjenesten, som jeg husker, John.

Jeg har søgt i gamle tråde, men kan ikke finde noget, så jeg kan give en "skriftligt" svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms, forkortelse for meromsætningsafgift (i dag anvendes dog betegnelsen merværdiafgift), er en indirekte skat, som beregnes af varens salgspris og opkræves af sælgeren. Sælgeren modregner den moms som er betalt ved indkøb, når der afregnes med skattevæsenet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms er simpelt. Er du momsregistreret og sælger så skal du lægge moms på hele din pris. Hvis du sælger til 200 kr, ja så skal du lægge 25% moms på = 50 kr og sælge til 250 kr - helt ligemeget hvad du har købt til

Når du køber fra en dansk momsregistreret sælger, så skal købsmoms fremgå af fakturaen, og så kan den købsmoms trækkes fra. Har du købt til 100 kr + moms = 125 kr ja så er din købs moms 25 kr som trækkes fra din salgsmoms på de 50 kr og du betaler 25 kr - men har du købt uden moms - fra privat eller fra udlandet og ikke betale dansk moms - ja så har du jo også sluppet det billigere og må aflevere 50 kr i moms - men din fortjeneste er jo helt ens

Du skal altid KUN tænke fortjeneste som salg minus køb uden moms https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/moms-for-begyndere.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Moms er simpelt. Er du momsregistreret og sælger så skal du lægge moms på hele din pris. Hvis du sælger til 200 kr, ja så skal du lægge 25% moms på = 50 kr og sælge til 250 kr - helt ligemeget hvad du har købt til

Når du køber fra en dansk momsregistreret sælger, så skal købsmoms fremgå af fakturaen, og så kan den købsmoms trækkes fra. Har du købt til 100 kr + moms = 125 kr ja så er din købs moms 25 kr som trækkes fra din salgsmoms på de 50 kr og du betaler 25 kr - men har du købt uden moms - fra privat eller fra udlandet og ikke betale dansk moms - ja så har du jo også sluppet det billigere og må aflevere 50 kr i moms - men din fortjeneste er jo helt ens

Du skal altid KUN tænke fortjeneste som salg minus køb uden moms https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/moms-for-begyndere.html 

vh John Hannover

Yes

Det var lige den, eller noget i den retning, jeg tidligere har set.

Tusind tak for dit svar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)