Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køreplan for processen "ide til virkelighed"

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Lige præcis som rigtig mange andre herinde, er mit hoved også pludselig blevet fyldt op af en ide, som jeg ikke rigtig kan slippe af med- om ideen er god eller ej, er nok ikke rigtig op til mig at bestemme, men jeg synes den har en eller anden form for potentiale.

Og hvad er det så lige jeg gør, når jeg synes jeg egentlig bare har lyst til at komme videre, og afprøve om skidtet (altså min ide) kan bære et møde med virkeligheden? 

Egentlig har jeg allermest lyst til at beskrive helt konkret, hvad det hele handler om. Dette ville gøre det noget lettere at få rådgivning på, hvad det er jeg kan gøre, men en eller anden form for mådehold i den beskrivelse er nok nødvendig, for ikke at give ideen videre til andre.

 

Man kan beskrive nogle af de positive aspekter ved ideen på følgende måde:

- Jeg har været i kontakt med et Erhvervscenter, fået rådgivning og i samarbejde med dem udarbejdet en forretningsplan, da de var enige i potentialet. 

- Jeg har researchet og markedet tilbyder ikke ideen i den udgave jeg har i tankerne, hverken herhjemme eller udenfor DK.

- Trenden i samfundet er, at grundlaget for ideen boomer lige nu.

Listen af udfordringer ved et evt. videre forløb, er lidt længere end den positive del, men det er nemlig lige det jeg håber at kunne lave om på.

Hvad er det lige man gør, når man har ideen og tiden til projektet, men de økonomiske ressourcer er knappe?

Ideen er uhjælpeligt forbundet med en masse love, regler og finanstilsyn, da der i en eller anden grad er tale om bankvirksomhed- sælger man sin ide til dem der i forvejen har salgskanalerne, eller arbejder man videre med krum hals og risikerer at knække denne i forsøget?

Hvordan sælger man en ide?

Investorere eller hvordan får jeg råd?

Hvor er den person der får mig videre?

Hvilken rækkefølge gør jeg tingene i?

Beskyttelse af ide, tavshedsplig og patent?

Osv.

Måske et meget flyvsk indlæg, men det er lige præcis her jeg er i processen lige nu, så det kunne være rart at høre fra nogen der har været her før mig, og hvad de gjorde.

Hilsen Bjørn

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)