Hej alle, Vi er efterhånden ved at sælge til udlandet i en OK stor størrelse, bl.a. med enkeltforsendelser til flere hundredetusinde kr. Dog er vores ekspertise og hensyn til forsikring af produkter/forsendelser, samt terms & conditions ift. større shipments ret ringe. Især er vi i tvivl om: 1) Hvordan beskytter vi os bedst ift. ansvar omkring shipments overfor kunder. Hvem bør have ansvar hvornår? Og hvor bør vi aligne det med kunden? (PO, faktura, webside terms & conditions, ...) 2) Hvordan forsikrer vi bedst større forsendelser - via fx FedEx eller anden instans? Hvad er et fornuftigt niveau af forsikring? 3) Ift. vores egne leverandører: Hvordan bør vi sikre os i tilfælde af, at fx store komponentforsendelser går tabt i shipping? Håber spørgsmålene giver mening. Ved godt der ikke er et "one size fits all" svar, men vil meget gerne høre refleksioner fra jer! Tak, Martin |
Hvilken type vare er der tale om? hvilke transport former benyttes , bil, fly, skib, tog?
Om det er jeg eller kunden eller kunden der skal forsikre godset, kommer jo helt an hvad aftale i har lavet med kunden.
sælger i på kredit eller er det forudbetaling?
hilsen
Ravn