Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsoptimering (opkald fra website)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 5
Fra  1dataplan Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere.

Jeg er interesseret i at analysere konverteringer til mit site www.personalsupporter.com vha. Adwords "opkald fra website" (calls from website). Denne funktion  benytter Adwords viderestillingsnumre til at måle en konvertering (når en kunde ringer). 

Jeg kan se antallet af konverteringerne under "Tools billing setting" -> conversions -> "opkald fra website" (f.eks. tallet "5"), men kan man få yderligere info? F.eks. hvilket keyword eller ad som endte med dette kunde-kald?

Mvh

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke alverdens om det. Så jeg håber ikke, at jeg spilder din tid og skriver noget, du allerede ved her.

Men man kan få et custom telefonnummer ind på kontaktsiden, så din konvertering kan trackes. Det har min AdWords-gut i hvert fald gjort for mig, så han kan følge, hvad der fungerer :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med det mener jeg altså et unikt telefonnummer (eller en række forskellige numre), som ændres fra gang til gang.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Gå til "Værktøjer" i det gamle interface -> konverteringer

Herefter kan du gå ind i hver konvertering - kontroller at den står til "inkluder i konverteringer"

Står den til "inkluder i konverteringer" er det bare at tilføje en kolonne i fx kampagne oversigten med "konverteringer" og så kan du se det på kampagneniveau - tilføj samme kolonne på søgeordsniveau og du vil se hvilket søgeord, der har genereret konverteringen.

Bruger du mange penge på AdWords, er det bedst at bruge et 3parts program til call tracking - så kan du også give hver brugersession unikke numre når de besøger din side.

Sidst jeg kiggede på Google Call Tracking, stoppede deres tracking ved klikket på AdWords annoncen - dermed går man glip af en del data.

Det er kun med akutte ting, man konverterer direkte fra annoncen - IT support er lidt mere komplekst end en kloakmester:).

Et godt bud på 3 parts call tracking er disse - men det kræver selvfølgelig man kan sætte mål op i Google Analytics samt betale for 3 parten:

https://call-tracking.dk/

God aften.

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)